Kända ex av Stjärnornas Krig (Polar-Bonnier)

Kartläggning av äldre svenska VHS-släpp

Moderatorer: Jönas, Rolfen, Hellbender, Tommy O, raggarn84

Re: Kända ex av Stjärnornas Krig (Polar-Bonnier)

Inläggav Jönas » tis jan 16, 2018 11:34

Stjärnornas krig är i mina ögon en dussinrulle, dvs att filmen är en mainstremrulle och inte en obskyr film. Att Bonnierutgåvor är sällsynt stämmer, även om den inte hör till de sällsyntaste.

Att det råder någon form av Stjärnonas krig psykos i samhället idag råder det ju inte heller någon tvivlan om. Att det då är många som halar upp laxar för att köpa första svenska videoutgåvan av den är då inte så konstigt, speciellt då det från vissa håll hävdas att den är så otroligt svår att få tag i.

Faktum är att alla Polar Bonnier utgåvor är ganska svåra att få tag i.

Åter igen, det är skillnad på Stjärnonas krig samlare och film-/videosamlare. Lite som Carolafans/samlare som betalar massor för Mariann-släppet med Carola. Ingen vettigt funtad videosamlare skulle betala i närheten av vad galna Carola-människor betalar för den videoutgåvan. Priset motsvarar inte raritetsgraden jämfört med andra videofilmer.
Jönas
Moderator

Inläggav Iop » tor feb 08, 2018 22:51

Jönas skrev:Stjärnornas krig är i mina ögon en dussinrulle, dvs att filmen är en mainstremrulle och inte en obskyr film. Att Bonnierutgåvor är sällsynt stämmer, även om den inte hör till de sällsyntaste.

Att det råder någon form av Stjärnonas krig psykos i samhället idag råder det ju inte heller någon tvivlan om. Att det då är många som halar upp laxar för att köpa första svenska videoutgåvan av den är då inte så konstigt, speciellt då det från vissa håll hävdas att den är så otroligt svår att få tag i.

Faktum är att alla Polar Bonnier utgåvor är ganska svåra att få tag i.

Åter igen, det är skillnad på Stjärnonas krig samlare och film-/videosamlare. Lite som Carolafans/samlare som betalar massor för Mariann-släppet med Carola. Ingen vettigt funtad videosamlare skulle betala i närheten av vad galna Carola-människor betalar för den videoutgåvan. Priset motsvarar inte raritetsgraden jämfört med andra videofilmer.

Ursäkta OT men visst finns Alien också på Polar Bonnier? Isåfall, skulle du säga samma sak om den filmen som du gör här ovan? Vad är det för särskilt med Mariann släppet förresten?

OnT, anledningen till att Star Wars lyckats bli så stort är väl antagligen av samma anledning som att Indiana Jones filmerna betraktas som kult I guess.
Iop

Inläggav Jönas » tor feb 08, 2018 23:17

Iop skrev:Ursäkta OT men visst finns Alien också på Polar Bonnier? Isåfall, skulle du säga samma sak om den filmen som du gör här ovan?

Ja Alien finns på Polar-Bonnier men även på en senare Transferutgåva. Alien är ännu vanligare än Stjärnornas krig så ja jag hade sagt ungefär samma sak.

Iop skrev:Vad är det för särskilt med Mariann släppet förresten?

Det är en konsertfilm med Carola Häggkvist. Carola-fans har vid något eller flera tillfälen betalat upp emot 1500 kr på Tradera för den.
Jönas
Moderator

Inläggav Iop » fre feb 09, 2018 1:44

Det var fan du, vad är grejen med Polar-Bonnier upplagorna egentligen? Var det att de inte trycktes i så många exemplar? Alla bolag är ju trots allt inte lika svåra om man säger så. Ja, jag är väl lite av en gröngöling antar jag med mina 28 år. :mrgreen:
Iop

Inläggav geezer_4 » sön feb 11, 2018 18:18

Hur många exemplar kan där vara som folk sitter på ?
geezer_4

Inläggav SWE-X » tis apr 10, 2018 20:37

Hur många "sitter" på den här?

Bild
One bastard goes in, and another one comes out
Användarvisningsbild
SWE-X

Inläggav Grimjaur » tis apr 10, 2018 22:28

SWE-X skrev:Hur många "sitter" på den här?

Nu snackar vi! Något att praktisera till nästa titt av Waterpower?
Användarvisningsbild
Grimjaur

Föregående

Återgå till VHS i Sverige