Fred Williamson på svensk hyrvideo

Kartläggning av äldre svenska VHS-släpp

Moderators: Jönas, Rolfen, Hellbender, Tommy O, raggarn84

Raimo

Re: Fred Williamson på svensk hyrvideo

Post by Raimo » Tue Apr 12, 2016 14:26

Lade till Hot City på Sandrews.

tokalash

Post by tokalash » Sat Aug 27, 2016 18:46

No Way Back finns även utgiven på Trix som Torpeden.

Raimo

Post by Raimo » Wed Dec 07, 2016 11:53

Lade till Children of the corn 5 på Scanbox.

Raimo

Post by Raimo » Wed Dec 07, 2016 12:01

tokalash wrote:No Way Back finns även utgiven på Trix som Torpeden.
Ja det gör den ju! :) Tack. Jag lade till i listan. På min Trix står det bara No way back men på Videodromes hemsida finns det ett Torpeden-exemplar. Coolt/Kul.

Raimo

Post by Raimo » Wed Feb 21, 2018 15:45

Lade till Bastards på Svart VTC, hur jag nu har kunnat undgå den.

Argento Rules

Post by Argento Rules » Thu Feb 22, 2018 13:00

Det va superkul att snacka gamla kultfilmer med Fred Williamson i helgen då han besökte Sci-Fi mässan i GBG. :D

Ruskigt trevlig och snäll som han alltid är, hade träffat han i Tyskland en gång innan.

Han fyller ju snart 80 år så det va nog sista gången man fick träffa han.

Enda tråkiga va att 95% signerade From Dusk til Dawn och knappt någon signade någon av alla de grymma blaxplotation eller postapokalyps filmer han medverkade i. :(

Men blev glad när en man i 45-50-års åldern kom fram med den svenska VHS utgåvan av The Bronx Warriors för signering. :thumbup:

Borde ha varit någon här från detta forum som förstår sig på gamla KULT filmer. 8)
There can only be one - Argento Rules

Raimo

Post by Raimo » Thu Feb 22, 2018 14:26

Argento Rules wrote:Det va superkul att snacka gamla kultfilmer med Fred Williamson i helgen då han besökte Sci-Fi mässan i GBG. :D

Ruskigt trevlig och snäll som han alltid är, hade träffat han i Tyskland en gång innan.

Han fyller ju snart 80 år så det va nog sista gången man fick träffa han.

Enda tråkiga va att 95% signerade From Dusk til Dawn och knappt någon signade någon av alla de grymma blaxplotation eller postapokalyps filmer han medverkade i. :(

Men blev glad när en man i 45-50-års åldern kom fram med den svenska VHS utgåvan av The Bronx Warriors för signering. :thumbup:

Borde ha varit någon här från detta forum som förstår sig på gamla KULT filmer. 8)
Jäklar vad kul Argento :) Vilken grej att träffa Fred Williamson.

Så han är snäll och trevlig alltså? Jag läste någonstans att någon tyckte han var as-otrevlig och en dålig person, och tänkte att det kan väl ändå inte stämma....

Var du mannen som kom fram med Bronx Warriors? :)

From dusk til dawn, ja det är väl en av de mest kända filmer han är med i, men särskilt bra är den ju inte och Fred W är med en kort stund. Å andra sidan stjäl han ju showen totalt, haha :thumbup:

Jag borde väl såklart själv varit där, men jag är inte mycket för att träffa idoler. Det kan bli så fel. Senast jag träffade en idol var det skitpinsamt för han satt bara och pratade en massa skit och hemska grejer om folk.

Argento Rules

Post by Argento Rules » Thu Feb 22, 2018 15:20

Grymt trevlig!!

Jag nämnde att sist vi sågs i Tyskland så tog vi en öl i baren tillsammans och då sa han att det lät som han. :D

Jag har mött mängder av skådisar och regissörer på olika film festivaler/mässor/event runt om i världen och jag kan ärligt säga att 95% är GRYMT trevliga och väldigt lätta att prata med.

Sedan kanske det är lite olika från person till person och från fall till fall, alla kan ju ha en dålig dag någon gång.

De ENDA jag på rak hand kan komma på som varit sjukt otrevliga och jobbiga att ha att göra med är Michael Biehn och Linda Blair.

NÄ, det va ju INTE jag eftersom jag blev glad då någon kom fram med B.W. och ville få den signerad.

Men jag vet ju att det bor ett 10-tal kultfilmssamlare runt Göteborgs trakten som är med här på forumet.

Va synd att du inte va där Raimo, du måste ju inte signa något, du hade ju bara kunnat köpa massa film. :thumbup:
There can only be one - Argento Rules

Raimo

Post by Raimo » Mon Jan 07, 2019 17:34

Kom på att Black Jack med Dolph Lundgren och Fred Williamson i en biroll måste finnas på svensk hyrvideo, jag lade till den i listan men vet ej vad det är för bolag. Den som vet får gärna skriva.

Post Reply