Förslag

Information och nyheter samt eventuell feedback.

Moderators: Jönas, Rolfen, Hellbender

Post Reply
metmask

Förslag

Post by metmask » Tue Mar 15, 2005 14:06

Mitt första inlägg på detta färska forum (bra initiativ Rolfen), se dock inte det här som klagomål utan endast som ett försök av mig att formulera ett konstruktivt inlägg i samband med att jag skolkar lite..

Jag tycker vi bör ha fler sektioner på forumet än bara just Film, det blir för mustigt när allt ska samlas under en rubrik, snarare tycker jag det bör vara uppdelat i typ Asiatisk film, Europeisk Film, Amerikansk film, Andra filmer och Mainstream (så vi kan lägga allt skräp någonstans så det blir lättare att undvika).

Sen kunde vi kanske ha en sektion som "Bolag" eller något annat snitsigt namn där man kunde disskutera just de olika utgåvorna av filmer, så det finns en separat tråd för t.ex "vilka har släppt filmen oklippt" och en där man disskuterar filmen i sig. Givetvis är det också lämpligt att ställa frågor om heta VHS bolat, gamla laserdiscar och kommande titlar på DVD där samt listor och liknande med sådant som "Lucio Fulci på svensk VHS" eller varför inte "post-apocalypse på DVD" och "kommande släpp från Blue Underground", ja ni förstår nog vad jag menar.
I bolagssektionen kan man också skylta/stoltsera/skryta ( :wink: ) med sin samling av sällsynta rentals eller lyxiga DVD:er.

Någon form av off-topic sektion och något för TV-program och omröstningar kanske också skulle behövas?

Detta låter kanske som dåliga förslag från min sida? förhoppningsvis inte.. själv tycker jag det bara känns praktiskt.
Dessutom är det väl inte så svårt att genomföra i praktiken?
Bättre att göra det direkt än att behöva sortera in alla trådar på rätt plats senare.

Och nu hoppas jag bara att forumet kan växa till sig och bli en trevlig plats för bra, seriösa disskusioner kring vettig finkultur och med en gemytlig stämning utan en absurd mängd spam och annat onödigt.
Tack för mig. :)

Rolfen
Administratör

Post by Rolfen » Tue Mar 15, 2005 16:11

Dina förslag är inte alls dumma men personligen tror jag inte på att starta med många olika kategorier då det blir så tomt och trist utan tror att det är bättre att öka ut allt eftersom behoven dyker upp.

Spam är något som även jag starkt ogillar (både i forum och i mail) så jag skall försöka hålla sådant borta härifrån.

Tommy O
Moderator

Post by Tommy O » Tue Mar 15, 2005 17:07

Jag ska också passa på att tacka Rolfen för ett fint initiativ och så vill jag framföra min förhoppning att det inte blir fler kategorier än just film och övrigt, samt en separat köp- och säljavdelning. Med andra ord hoppas jag forumet förblir precis så som det är.

SWE-X

Post by SWE-X » Tue Mar 15, 2005 19:21

Instämmer till fullo med Tommy O...
One bastard goes in, and another one comes out

metmask

Post by metmask » Tue Mar 15, 2005 21:02

var inte så konservativa, det är ju inte Videoferox-forumet numera så vad är det för fel med att underlätta disskusioner, göra trådar mer synliga och framförallt förenkla vid användning av sökfunktionen?

det är ju en sak att dela in forumet efter genres, det vore omständigt, men att ha efter världsdelar innebär knappast extra arbete.
en mainstream-sektion borde ju t o m ni sakna.

och angående ingenting så märkte jag precis hur svårt det är att finna avatarer som är mindre än 6kb, vilket filformat gäller egentligen om man vill hålla det på ett minimum?

Dag

Post by Dag » Tue Mar 15, 2005 21:09

Jag tycker det kan vara skönt att snacka film i allmänhet och slippa anstränga hjärnan.
En mainstream-kategori kan däremot vara lämpligt. Utvecklingen får väl ha sin gång.

Morgonfiende

Post by Morgonfiende » Mon Mar 28, 2005 0:49

Kanske borde annonseras om och hänvisas till detta nya forum lite mer på Video Ferox. Tror det är många som aldrig är in på "Viktiga saker" utan mest hänger i "Film" och "Säljes/Köpes".
...having your nuts bit off by a Laplander, that's the way I wanna go.

Hellbender
Moderator

Post by Hellbender » Sat Apr 09, 2005 12:58

Som sagt bra initiativ och jag tycker sidan är bra som den är

Post Reply