Vad heter filmen?

Diskussioner om film, TV och videoutgåvor.

Moderatorer: Jönas, Rolfen, Hellbender

Re: Vad heter filmen?

Inläggav ottey » ons jun 21, 2017 18:08

Har ett tydligt minne från en (antagligen svensk) film där en flicka får smisk med ris på sin bara rumpa av en man som jag misstänker är hennes pappa. Hon hade klänning (som var uppdragen medan hon fick stryk) och var rätt lik Lotta på Bråkmakargatans syster Mia.

Scenen utspelar sig i på en gräsmatta i ett typiskt Astrid Lindgren-svenskt landskap, tänk Barnen i Bullerbyn, Emil i Lönneberga och Lotta på Bråkmakargatan. Det fanns säkert en röd stuga med vita knutar med i bilden också.
ottey

Inläggav Profondogiallo » fre aug 11, 2017 18:24

Profondogiallo skrev:Hej!
Söker en amerikansk komediserie där man löser något slags mysterium/mordfall el.liknande. Huvudfiguren säger ofta nouch-nouch tror jag..ibland fantiserar han om olika saker och drömsekvenserna spelas upp i slowmotion .. en del snygga tjejer...jag tror det är en del strand och havsmiljö..lite osäker..någon som känner igen den?..Kanske 90-talet..början av 2000 ca.. tips? :)

Son of the Beach...en slags parodi på Baywatch,,,
mm..beautiful Scotch
Profondogiallo

Inläggav Niclas Bäckar » sön aug 27, 2017 19:03

P skrev:Wester - elak jävel rider runt och terroriserar (får för mig att han är enögd med lapp), kastar Bl.a. en högaffel i en kvinna. Filmen slutar med att han skall hängas men lyckas fly till häst med snaran runt halsen och repet släpandes i backen, repet fastnar efter ett tag i en rot, "snap!"

Någon westernolog som kan titeln?

Sent svar, men iaf - "A man for hanging" 1972
"Du vet att det är över när det ringer i citronen"
Användarvisningsbild
Niclas Bäckar

Inläggav P » tis aug 29, 2017 23:26

Äntligen - tänkte nog att någon av er westernhjältar borde känna till den, vet du om det finns något fint eller fult svenskt hyrsläpp på densamme möjligen. Minns inte om det var svensk text på den jag såg, inte huruvida det var en kopia eller ett original heller.

Tack Bäckar, jag har undrat länge.

P.
Some of these guys are taller than me...a whole - head - taller!
Användarvisningsbild
P

Inläggav raggarn84 » ons aug 30, 2017 8:26

P skrev:Äntligen - tänkte nog att någon av er westernhjältar borde känna till den, vet du om det finns något fint eller fult svenskt hyrsläpp på densamme möjligen. Minns inte om det var svensk text på den jag såg, inte huruvida det var en kopia eller ett original heller.

P.

Videoring
Användarvisningsbild
raggarn84
Moderator

Inläggav Niclas Bäckar » tor sep 07, 2017 15:30

P skrev:Äntligen - tänkte nog att någon av er westernhjältar borde känna till den, vet du om det finns något fint eller fult svenskt hyrsläpp på densamme möjligen. Minns inte om det var svensk text på den jag såg, inte huruvida det var en kopia eller ett original heller.

P.

Finns ett lustigt släpp på Videoring. Jag har det, ska se om jag
dona upp en bild. Eller, finns du på FB möjligen?
"Du vet att det är över när det ringer i citronen"
Användarvisningsbild
Niclas Bäckar

Inläggav Dellamorte » lör okt 07, 2017 15:29

Inte en film, men väl en låt med filmtema:

Jag hörde för några år sedan en låt där refrängen gick ngt i stil med "He's a robot, he's just a machine - but he's also a mean, living out all his dreams". Vad är det för låt? Det kan vara en spoof på ngn låt med ngt skitband typ Rammstein eller en orginallåt, vad fan vet jag? Fick den på hjärnan efter ett Verhoeven-maraton, vill gärna lägga den till handlingarna...
Dellamorte

Inläggav Jönas » lör okt 07, 2017 16:00

Dellamorte skrev:Inte en film, men väl en låt med filmtema:

Jag hörde för några år sedan en låt där refrängen gick ngt i stil med "He's a robot, he's just a machine - but he's also a mean, living out all his dreams". Vad är det för låt? Det kan vara en spoof på ngn låt med ngt skitband typ Rammstein eller en orginallåt, vad fan vet jag? Fick den på hjärnan efter ett Verhoeven-maraton, vill gärna lägga den till handlingarna...

Ingen aning.

Spela denna istället så får du den på huvet och glömmer den andra...

"And I say oooh, oooh
I'm a robot man
And I say oooh, oooh
I'm a loser
I say oooh, oooh
I'm a robot man
Well, that's my mind
That's my life
That's my soul"
Jönas
Moderator

Inläggav Profondogiallo » ons okt 18, 2017 21:21

Någon som kan gamla utbildningsfilmer från sent 70-tal?
Såg den i skolan. Handlade kanske om miljön, naturen eller ngt sånt.
Minns endast en sak och det är att en man sitter i en kupé med en kvinna framför sig som i fantasin ser henne naken plötsligt, eller lättklädd.
Därefter ser kvinnan i fantasin mannen framför sig som en apa.
Minns att vår gammalmodiga fröken tyckte det var en dålig film.
Troligtvis någon form av film som skulle vara instruerande och lärorik.. Kanske "Håll Sverige rent" eller liknande. Någon?
mm..beautiful Scotch
Profondogiallo

Föregående

Återgå till Film