Sett på sistone

Diskussioner om film, TV och videoutgåvor.

Moderatorer: Jönas, Rolfen, Hellbender

Re: Sett på sistone

Inläggav Raimo » tis jan 02, 2018 15:12

Rufus skrev:Jag har nyligen sett "Don´t drink the water" från 1969. En av de första filmerna som Woody Allen gjorde. En humoristisk film om en amerikansk familj på semesterresa till Europa, vilka av misstag råkar hamna i ett kommunistland och blir anklagade för spioneri och gömmer sig på den amerikanska ambassaden.

Den där har jag inte sett, och jag har sett många Allen. Det där verkar vara lite mer galet, så som han gjorde film förr i tiden.
Raimo

Inläggav Raimo » tis jan 02, 2018 15:13

Gory: Vad kul med Breakdance, Gory. Såg du till Van Damme iklädd svarta shorts och linne stå och dansa och klappa loss mitt i Breakdance-infernot på stranden? Såg Breakcance på Cinemateket 2017 eller 2016. Jag gillade den.
Raimo

Inläggav Gory-Glory » tis jan 02, 2018 23:00

Raimo >>> Breakin var riktigt bra, jadå visst såg jag Van Damme stå och dansa i bakgrunden på stranden. :thumbup:
Breakin 2 var inte lika bra. :drunk:

Kul att du såg på Breakin på Cinemateket. :)
Only God Can Judge Me
Användarvisningsbild
Gory-Glory

Inläggav Octagon » lör jan 06, 2018 15:11

Filmhöjdpunkter Oktober - December 2017 (bara filmer jag sett för första gången):

Utan brallor i Tyroler (1974), The Cold-Blooded Beast (1971), Goto - Kärlekens Ö (1968), The perfume of the lady in black (1974), The haunted palace (1963), Seven deaths in the cats eye (1973), Baron blood (1972), Black mama, White mama (1972), Dead-end Drive-in (1986), Doberman cop (1977), The long hair of death (1964), Delirium (1987), Che: part two (2008), Sierra Torrida / Two mules for sister Sara (1970), Patton (1970), Thief (1981), The beast within (1982), Motel hell (1980), Rabid dogs (1974), Mitt namn är Django (1968), Terror Firmer (1999), Grottbjörnens folk (1986), Outland (1981), Kannibalkvinnorna i dödens avocado-djungel (1989), Without warning (1980), Milano Calibro 9 (1972), Red queen kills 7 times (1972), What have they done to your daughters? (1974), The bloodstained butterfly (1971), Heroes shed no tears (1986), Five dolls for an august moon (1970), The countess (2009), Samurai III: Duel on Ganryu island (1956), Tålamodets sten (2012), Silverado (1985), Blade Runner 2049 (2017), The night Evelyn came out of the grave (1971), Hell comes to frogtown (1988).

Bästa filmerna jag såg under 2017: Goto - Kärelekens ö (1968), American Honey (2016), Bullet Ballet (1998), The black panther (1977), I, Daniel Blake (2016), The lobster (2015), Female convict Scorpion: Jailhouse 41 (1972), Knights electric (1980, sedd på världens enda 35 mm-kopia, fantastisk upplevelse, otroligt läcker film), Altered states (1980), And then there were none (1945), Ratcatcher (1999), Ladybird Ladybird (1994).
Användarvisningsbild
Octagon

Inläggav Raimo » tis jan 09, 2018 19:05

Bild

Filmtitel: My career as a jerk

Regissör: David Markey

Filmår: 2012

Produktionsland : USA

Betyg: 1,5/5 eller något, möjligen lägre

Pungpinan och Martin var över och såg lite punkarfilm igen. En toppen anledning att ses. Filmerna är inte alltid särskilt bra, men då gör det heller ingenting om man sitter och babblar (kanske mest jag, men jag har skärpt till mig) om man inte setts på ett tag. Den här gången blev det dokumentären om Circle Jerks. Den var inte särskilt bra, faktiskt rentav dålig. Mest som en filmad intervju med de mest kända medlemmarna, som mest sitter och pratar om vilka medlemmar som kommit och gått. Detta varvas med konsertklipp man sett innan, och så är det mest samma låtar om och om igen, från första skivan givetvis. Ja jag vet, första skivan är bra som fan.

Behållningarna med filmen är att Keith Morris nästan är rolig och jag som Bad Religion-freak får se Greg Hetson (Gitarr, ex-Bad Religion) hålla på att börja gråta två gånger. Jag som alltid tänkt att han är en ständig skojare som mest bryr sig om tv-spel, ishockey och hardcore punk.

Sa jag att filmen är för lång också?
Raimo

Inläggav Gory-Glory » lör jan 13, 2018 11:48

Rudnert var och hälsade på så vi såg på

The Bees
Format: DVD

Bild

http://www.imdb.com/title/tt0075620/

The Bees är en mexikansk-amerikansk mexploitation djurskräckfilm från år 1978 som är regisserad av Alfredo Zacarías som handlar om att någon smugglar in sydamerikanska mördarbin till USA och nu är det upp till kultgubbarna John Saxon och John Carradine att försöka att stoppa mördarbien.

7/10

The Chain Reaction

Bild

http://www.imdb.com/title/tt0080513/

The Chain Reaction är en australisk ozploitation från år 1980 som är regisserad av Ian Barry som handlar om en jordbävning i Australien som gör att WALDO som är ett kärnkraftverk börjar att läcka radioaktivt vätska och en kille blir utsatt och smittatd och nu är alla där efter hono0m och lyckas att fly och hjälps av ett par ute på landet.

Filmen var bra och bjöd på biljakter, naket, action och annat.

7/10
Only God Can Judge Me
Användarvisningsbild
Gory-Glory

Inläggav Rufus » mån jan 22, 2018 14:04

Jag har nyligen sett "7 Zwerge - Männer allein im Wald" (2004). Amerikanska utgåvans titel: 7 Dwarves - Men Alone in the Wood. Tysk humor alltså. Enligt fördomarna ska ju sådant inte vara så roligt, men jag tycker att man bör ge Otto Waalkes & co en chans. Särskilt om man gillar "knashumor".

Filmen bygger alltså på sagan om Snövit och de sju dvärgarna. Men här i en alltså humoristisk utflippad version där Nina Hagen (jo, faktiskt den gamla punkdrottningen!) spelar häxan och hennes dotter spelar Snövit. De sju dvärgarna spelas av det tyskspråkiga språkområdets (dvs Tyskland, Österrike och Schweiz) humorelit.

Det finns även en uppföljare: "7 Zwerge - Der Wald ist nicht genug" (2006), vilken jag också har sett.

Tråkigt nog kommer det förmodligen inte några svenska utgåvor av dessa.
Rufus

Inläggav Gory-Glory » mån feb 05, 2018 16:46

Jag såg precis på

Nightmare Beach

Bild

Bild

http://www.imdb.com/title/tt0095740/

Engelskt tal och ingen text
Widescreen 1.85:1

Nightmare Beach/Welcome to Spring Break är en italiensk-amerikansk giallo-slasher från år 1988 som är regisserad av Umberto Lenzi under det fåniga psedonymet Harry Kirkpatrick som handlar om att det är Spring Break i Miami, Floria i USA och det är en veckas fest med sol, bad, alkohol och annat.

Det är tusentals ungdomar på plats där och mitt i allt trevligt lurar en MC-klädd galning på motorcykel som gillar att ta död på folk. Polisen och sjukhuset håller tyst om det för att inte skrämma bort någon därifrån, vilket hade ananrs märkts hos pubarna och annat som tjänar på pengar på det.

Filmen var riktigt bra och hårdingen John Saxon är med i rollen som en skum polisman. Det bjöds på gore, lite naket, skön musik och 80-talsmode.

8/10
Only God Can Judge Me
Användarvisningsbild
Gory-Glory

Inläggav Gory-Glory » tis feb 13, 2018 21:21

Rudnert var och hälsade på så vi såg på

Cool Breeze
Blaxploitation (USA 1972)

Bild

http://www.imdb.com/title/tt0068409/

6/10

Next of Kin
Ozploitation (Australien/Nya Zeeland 1982)

Bild

http://www.imdb.com/title/tt0084408/

6/10
Only God Can Judge Me
Användarvisningsbild
Gory-Glory

Inläggav Gory-Glory » ons feb 14, 2018 14:10

Jag hade ett litet Weng Weng-maraton nu i helgen vilket resulterade i dessa skräpfilmer

The Search For Wong Weng
Bolag: Studio S Entertainment - Sverige
Format: DVD PAL Region 2

Bild

http://www.studiosentertainment.se/the- ... weng-weng/
http://www.imdb.com/title/tt1073143/

Engelskt tal och svensk text
Widescreen 1.78:1

The Search For Weng Weng är en australisk dokumentär från år 2013 som är regisserad av Andrew Leavold som handlar om att han reser till Filippinerna för att göra en dokumentär om den kultförklarade dvärgskådespelaren Weng Weng som på riktigt hette Ernesta del la Cruz som föddes år 1957 och dom redan år 1992.

Vi träffar på folk som var släkt och kände Weng weng som hans bror och gamla skådespelare som spelade mot honom i hans filmer.

Det mesta udda inslaget i dokumentären är när dom hälsar på den gamle diktatorn Ferdinand Marcos fru på hennes 83-årsdag. Hon kände Weng Weng och dom följer med henne till Ferdinand Marcos grav.

Det var en intressant dokumentär och man fick en inblick i Weng Wengs liv.

7/10

For Y'ur Height Only
Bolag: Studio S Entertainment - Sverige
Format: DVD PAL Region 2

Bild

http://www.studiosentertainment.se
http://www.imdb.com/title/tt0200642/

Dubbat engelskt tal och ingen text
Widescreen 1.85:1

For Y'ur Height Only är en phillipinsk lågbudget James Bondripoff från år 1981 som är regisserad av Eddie Nicart som handlar om att Mr. Gigant har kidnappat Dr. Van Kohler och plannerar att använda hans senaste uppfinning N-Bomben till att förgöra världen. Nu måste Agent == som spelas av Weng Weng stoppa Mr. Gigant ondskulla planer och rädda världen.

Självklart så får Agent 00 några användbara saker av sin chef precis som James Bond alltid fick. Filmen var riktigt underhållande och bjöd på action, komiska inslag och annat som gör en bra B-film. Sen så var filmen dubbad till engelska i sann Grindhousestil.

7/10

The Impossible Kid

Bild

http://www.imdb.com/title/tt0430216/

Fullscreen 1.33:1

The Impossible Kid från år 1982 är en filippinsk lågbudget James Bondripoff som är regisserad av Eddie Nicart som handlar om att nu har Agent 00 som spelas av Weng Weng har blivit en del av Manillas Interpol och denna gången ska han besegra skurken Mr X med en vit strumpa över huvudet så att han ser ut som Ku Klux Klan som vill ha 1000000 pilippinska Pesos annars så dödar han en oskyldig människa varje dag.

Nu får Agent 00 nya uppfinningar av hans chef för att lättare kunna besegra Mr X och hans män. Här bjud vi ännu en gång på weng weng i toppform, action och annat som gör en bra B-film.

Jag tyckte att denna filmen var lite bättre än dess föregångare.

7/10

D'Wild Wild Weng

Bild

http://www.imdb.com/title/tt1127178/

Fullscreen 1.33:1

D'Wild Wild Weng är en filippinsk lågbudget westernfilm från år 1982 som är regisserad av Eddie Nicart som handlar om att Weng Weng spelar Mr. Weng som tillsammans med hans vän Gordon är på väg till Santa Monica.

Några mexikanska skurkar dödar Santa Monicas borgmästare och nu är det upp till Mr. Weng att hämnas skurkarna och det blir väldigt mycket pang pang och annat så som det ska vara i westernfilmer.

Jag gillade filmen, det var väldigt udda med en filippinsk westernfilm där skurkarna som skulle vara mexikanare spelades av filippinska killar klädda i stora Sombrerohattar.

6/10
Only God Can Judge Me
Användarvisningsbild
Gory-Glory

Föregående

Återgå till Film