Rispade kassetter

Diskussioner om film, TV och videoutgåvor.

Moderatorer: Jönas, Rolfen, Hellbender

Rispade kassetter

Inläggav Mr Lee » ons jun 13, 2018 15:38

Åsikter?

Argento Rules skrev:jag kände försäljningschefen på Filmkompaniet så jag fick alltid en film som va rispad på kassetten, då va de oklippta.
Tror de gjorde så på 1 av 100 att de rispade kassetten, kommer ihåg när det fanns sådana där pop-up VHS butiker och folk stod och öppnade och letade efter rispade kassetter för att få tag på den oklippta versionen.
Detta va ju från början en insider grej, men förr eller senare så kom någon på detta eller om det läckte ut på något sätt.

kowalski skrev:vad var kännetecken på en rispad kassett?

Argento Rules skrev:De tog en kniv och rispade långsidan på kassetten så man såg en liten rispa där, kände man inte till det/visste om det så tänkte man inte alls på detta.
Men det va grymt kul och se dessa filmer oklippta medans de allra flesta fick se dom sönderklippta.

rumble skrev:Aldrig hört talas om rispade kassetter!

Bild
Användarvisningsbild
Mr Lee

Re: Rispade kassetter

Inläggav kowalski » ons jun 13, 2018 15:53

den rispan hade jag nog räknat som uthyrningsslitage och aldrig kommit på att filmen skulle vara släppt i oklippt skick?
kowalski

Inläggav Argento Rules » tor jun 14, 2018 11:56

kowalski skrev:den rispan hade jag nog räknat som uthyrningsslitage och aldrig kommit på att filmen skulle vara släppt i oklippt skick?

Exakt!!

Det va väl det som va hela grejen med det, inte en kotte skulle förstå eller komma på detta pga att de ser en rispa på kassetten.

Det va ju som sagt en inside grej från början.
There can only be one - Argento Rules
Användarvisningsbild
Argento Rules

Inläggav Mr Lee » tor jun 14, 2018 14:42

kowalski skrev:den rispan hade jag nog räknat som uthyrningsslitage och aldrig kommit på att filmen skulle vara släppt i oklippt skick?

Bilden kommer från Grimjaur säljes-tråd och är menat som ett skämt.

Jag har ingen aning om kassetterna var rispade på det sättet.

Det låter som en skröna med oklippta rispade kassetter som var en inside-grej.
Användarvisningsbild
Mr Lee

Inläggav Grimjaur » tor jun 14, 2018 14:51

Huvudet på spiken Mr Lee.

Mitt tillägg ang. kassetten i säljesannonsen är ett uppenbart skämt. Märkligt att vissa inte förstod det. Djangos tråd "Visa upp era rispade kassetter" samt denna tråd är ju heller inte på något sätt seriösa.
Visst kan det ibland vara kul med viss mystik och mytbildning kring samlarområden och intressen men om ingen kan visa upp en rispad kassett samt en orispad kassett av samma titel och samtidgt bevisa att den rispade är oklippt medans den andra är klippt så ser jag inte någon som helst mening i att spinna vidare på ämnet. :trott:
Användarvisningsbild
Grimjaur

Inläggav Jönas » fre jun 15, 2018 0:31

Grimjaur skrev:Huvudet på spiken Mr Lee.

Mitt tillägg ang. kassetten i säljesannonsen är ett uppenbart skämt. Märkligt att vissa inte förstod det. Djangos tråd "Visa upp era rispade kassetter" samt denna tråd är ju heller inte på något sätt seriösa.
Visst kan det ibland vara kul med viss mystik och mytbildning kring samlarområden och intressen men om ingen kan visa upp en rispad kassett samt en orispad kassett av samma titel och samtidgt bevisa att den rispade är oklippt medans den andra är klippt så ser jag inte någon som helst mening i att spinna vidare på ämnet. :trott:

Fast har du någonsin sett en rispad kassett herr Doom Altan?
Jönas
Moderator

Inläggav Grimjaur » fre jun 15, 2018 1:33

Jönas skrev:Fast har du någonsin sett en rispad kassett herr Doom Altan?

Nej. Har du? Så länge ingen kan visa upp något konkret som stödjer det hela väljer jag att inte tro på det. Det är väl inget konstigt med det?
Användarvisningsbild
Grimjaur

Inläggav Jönas » fre jun 15, 2018 8:19

Grimjaur skrev:
Jönas skrev:Fast har du någonsin sett en rispad kassett herr Doom Altan?

Nej. Har du?

Nej.

Grimjaur skrev:Så länge ingen kan visa upp något konkret som stödjer det hela väljer jag att inte tro på det. Det är väl inget konstigt med det?

Nej.

Tycker mest det är fascinerande att folk bryr sig.
Jönas
Moderator

Återgå till Film