Sett på sistone

Diskussioner om film, TV och videoutgåvor.

Moderators: Jönas, Rolfen, Hellbender

ketcham
Fd Kill'em

Re: Sett på sistone

Post by ketcham » Wed Dec 21, 2016 13:25

Horror of Dracula

Dr. van Helsing har gett sig satan på o förinta
Dracula en gång för alla.. Med Peter Cushing,
Christopher Lee o Michael Gough bl.a.

DVD:n är fr. Warner Bros., R1.

Limpz

Post by Limpz » Wed Dec 21, 2016 13:50

ketcham wrote:Horror of Dracula

Dr. van Helsing har gett sig satan på o förinta
Dracula en gång för alla.. Med Peter Cushing,
Christopher Lee o Michael Gough bl.a.

DVD:n är fr. Warner Bros., R1.
Hammer-klassiker.

maraudervideo

Post by maraudervideo » Sat Dec 24, 2016 1:26

Strike Commando ( 1987 )

http://1.bp.blogspot.com/-tNV-69QkivI/T ... cture3.png

Fantastisk film, en utav de bästa italienska ( om inte den bästa ) action / euro-war-filmerna.

4.5 / 5

Daniel

Post by Daniel » Mon Dec 26, 2016 22:14

blev lurad att se nya Star Wars. Inte lika usel som jag förväntat mig men det mest anmärkningsvärda är att dom (välgjort) dataanimerat Peter Cushing. kändes jävligt märkligt.

ropo1

Post by ropo1 » Thu Dec 29, 2016 9:10

Såg igår Renato Polselli's
Mania (1974) 7-8/10
ImageImage
Snurrig, psykosexuell och frenetisk. Utspelas till stor del i en galen rullstolsbunden doktor hus.
Svårt att få en given uppfattning om handlingen när man ser en otextad version.

En rolig scen är då den galne doktor Brecht kör över en stum kvinna med sin rullstol samtidigt som i en annan del av huset ligger en annan kvinna på golvet
och krälar inlindad i ett fisknät(?!) och blir attackerad av små ålar! :thumbup:
------------
Satt och bläddra igår och läste på lite om en annan film.. Due occhi per uccidere, som nyligen dykt upp efter att ha ansetts vara förlorad,
hamnade i samband med detta på ett underforum med giallofilmer och såg en 'nyligen postad i' Mania tråd.. Givetvis tappar man hakan
när man läser att Mania äntligen dykt upp.

För den som inte orkar läsa på så, enligt min uppfattning efter att ha läst runt så... är den "publikt tillgängliga" filmen en croppad version
av en beskriven som "pristine" cirkulerad utgåva från ett spanskt slutet forum (exhumed).
De medel som den som la ut denna filmen på youtube tilltagit är, för att.. i de kretsar där den cirkulerat så har han som "hoardat"
filmen gett ut något i stil med egna vattenmärken till varje olik person som fått en kopia för att filmen inte skulle spridas vidare.
Så den som lagt ut den har försökt få det att se ut som en tv inspelning och lagt över nå tv-logo över vattenmärket och croppat och försämrat bilden

från egen synvinkel så är det klart som fan man ser den heliga gula graalen när den väl dyker upp oavsett presentation

Finns i skrivande stund att se här:
https://www.youtube.com/watch?v=DcvkQl5LyCA

magnus

Post by magnus » Thu Dec 29, 2016 11:25

Ojdå! Den letade man ju efter som en tok för ett antal år sen. Var grymt avundsjuk på de få som såg biovisningen i Italien - den gick väl en gång på någon festival innan det blev en massa krångel igen. Kan lungt säga att tiderna ändrats sen dess, men man borde väl ändå ta och kika på den såhär tillslut... Tack för tipset!

Jönas
Moderator

Post by Jönas » Thu Dec 29, 2016 11:36

Den har faktiskt tipsats om förr, men det kanske var på pre-cert. Den har legat ute förr men plockades bort då. Sen dök denna upp. Får väl se hur länge den ligger uppe. Det var ju även min mest önskade film att se som jag inte kunde få tag på ett tag. Nu har jag börjat se den en gång men la ner. Var inte riktigt sugen på den och suget har inte riktigt återvänt. Tryggt att den finns på CG.

Surt med alla dessa samlare som ska hålla på saker. :sadxmas:

Jose på Exhumed är en lustig filur. Jag blev utslängd från hans Facebookgrupp en kort tid efter jag postat en del skrytiga bilder på några av mina Videotechnics. Gruppen är stängd och kunde endast accessas via rekommendationer av andra medlemmar. Jag ansökte om tillträde men släpptes av någon anledning inte in längre. Behöver inte hänga ihop men vet man lite om Jose så känns det inte omöjligt. Jag orkade hur som helst inte bry mig så mycket.

magnus

Post by magnus » Thu Dec 29, 2016 11:53

Där ser man. Har ingen aning om vad "Exhumed" är - men har fått en del fina grejer av José genom åren, och visst har han sagt åt mig att inte sprida dem. Lite överflödigt med tanke på min tekniska inkompetens, men jag sträckte mig till att låna ut till närmast behövande. Om jag minns rätt hade han någon kran på ett arkiv som han inte ville skulle få strålkastarljus på sig...
Men tiden den går. Får se om man orkar med otextat italienskt snurr.

Jönas
Moderator

Post by Jönas » Thu Dec 29, 2016 12:06

Exhumed är en spansk sida, eller snarare ett forum inte helt olik detta eller pre-cert eller Cinehound.

Det postas scannade omslag med vattenstämplar. :roll:

http://exhumedmovies.foroactivo.com.es/forum

Det finns även ett fanzin / tidning numera (eller om den har hunnit gå i graven, är inte så insatt längre).

ropo1

Post by ropo1 » Thu Dec 29, 2016 12:30

Forumet jag läste om den första på var lovelockandload förresten där de hade en intern länk (och även där kunde man inte registrera likt exhumed.. känns lite poänglöst med att köra på ett forum i publik form med inte tillåta folk att regga.. aja.. hittade ju den där länken jag postade snabbt därefter)

Att Vinegar Syndrome ska släppa filmen nämns ju också på CG men hittar ingen källa till detta, vore mycket roligt om det händer, skulle klart se den igen isåfall.

Yellow: Le Cugine var väll också sån omtalad film för nått år sen men den har ju också dykt upp.. men Mania är, VAR, ju mytomspunnen.

magnus

Post by magnus » Thu Dec 29, 2016 14:03

ropo1 wrote:Yellow: Le Cugine var väll också sån omtalad film för nått år sen men den har ju också dykt upp.. men Mania är, VAR, ju mytomspunnen.
Jo, den letade man också efter med ljus och lykta... inte brytt mig om att se den nu när det går, men där rörde det sig väl, precis som du påpekar, till betydligt större del om ren kompletism än med MANIA.

ropo1

Post by ropo1 » Thu Dec 29, 2016 14:27

nu var det iofs strax över 2 år sen jag såg den, men det som finns kvar i minnet är att filmen innehöll en skön sitar scen

SWE-X

Post by SWE-X » Thu Dec 29, 2016 17:59

Charlie Bravo - Innehåller en av de mest uppseendeväckande och minnesvärda scener som någonsin hamnat på film. :shock: :drunk: :happyxmas: (VHS, VTC)
One bastard goes in, and another one comes out

Grimjaur

Post by Grimjaur » Thu Dec 29, 2016 20:18

SWE-X wrote:Charlie Bravo - Innehåller en av de mest uppseendeväckande och minnesvärda scener som någonsin hamnat på film. :shock: :drunk: :happyxmas: (VHS, VTC)
Det bästa och mest omtänksamma befälet som någonsin porträtterats i en krigsfilm, inget snack om saken! :thumbup:

Jönas
Moderator

Post by Jönas » Thu Dec 29, 2016 20:27

SWE-X wrote:Charlie Bravo - Innehåller en av de mest uppseendeväckande och minnesvärda scener som någonsin hamnat på film. :shock: :drunk: :happyxmas: (VHS, VTC)
Man kan riktigt se hur producenten vill ha med den scenen då Claude ju var mer aktiv i en annan filmgenre under pseudot Burd Tranbaree. Inte för att det inte är en högst autentisk scen, vad har annars kvinnor i armen att göra? :shock:

Post Reply