Sett på sistone

Diskussioner om film, TV och videoutgåvor.

Moderators: Jönas, Rolfen, Hellbender

Hellbender
Moderator

Re: Sett på sistone

Post by Hellbender » Mon Apr 22, 2019 10:26

Denna blev jag baske mig sugen på att se, måste jag försöka hitta på något sätt.
Gastkramad wrote:
Fri Apr 19, 2019 7:40
Desejos Sexuais de Elza (1982)

Image

Fick ett tips från Brasilien-token Jönas på en obskyr film jag skulle kolla upp, men när jag kollade CG fanns inte filmen där. Så i väntan på en VHS-rip ramlade jag på en annan trashig brasiliansk Crime/Drama/Sleaze-rulle:

En dotter och hennes styvmamma Elza blir nästan våldtagna av ett gäng män på en väg ute i djungeln när deras bil går sönder. Men en man som ser väldigt mycket ut som Super Mario (han har röda hängslebyxor och mustach) råkar ligga där på en sten och ser allt hända, så han kommer till undsättning och räddar kvinnorna. De är tacksamma och hjälper Mario, som egentligen heter Dalmir, att få jobb som mekaniker och till och med boende hos mannen i familjen som verkar ha en del bilar & pengar.
Nu i en samtidig sideplot pysslar en pappa om sin topplösa dotter på en öde ö, medan farsan kör på outfitten skjorta och jeans.
Tillbaka i huvudhistorien så börjar hembiträdet i familjen ragga upp och har våldsamt sex med Dalmir medans Elza tittar på genom dörrspringan och pullar sig.
Nu kommer de galna våldtäcksmännen tillbaka in i historien och anfaller dottern och hennes pojkvän (sonen till hembiträdet) ute vid stranden. Den här gången ska hon inte komma undan, och det gör hon inte.
Pappan (Mr Davi) som verkar vara något av en gangster själv, sätter igång en våldsam jakt på förövarna, medans Elza sätter igång en sexuell relation med Dalmir.
Mr Davi hittar förövarna med hjälp av sina henchmen och piskar/slår ihjäl dom med en slags batong.
Hembiträdet hittar nu Elza och Dalmir mitt under ett svettigt knull och det blir bråk, så Dalmir drar. Elza slår ihjäl hembiträdet med en prydnadskatt och skyller allt på Dalmir och att han försökt våldta henne.
Nu sätter Mr. Davi sina snubbar på att hitta Dalmir istället. De hittar honom snabbt och skjuter ihjäl honom och en prostituerad han ligger med nu, eftersom situationen innan vart så krävande. Sen begraver dem snabbt båda, men långt ifrån varandra så att polisen inte ska koppla ihop morden.
Tillbaka på ödeön-ploten så har den dottern nu fått på sig en överdel tyvärr, och börjar prata med sin pappa om en dröm hon haft där en man blir begraven levande. Pappan viftar bort det som nonsens men det visar sig vara sant, Dalmir hittas och grävs upp av dem båda på ön och plåstras om. Pappan och dottern vill gärna ha kvar Dalmir på ön, men han måste ut och hämnas och gör det våldsamt.
Mr Davi's dotter ligger på sjukhus genom stor del av historien, men verkar sedan få ett lyckligt äktenskap med sin pojkvän mot slutet. Farsan till dottern på ön visar sig egenligen vara en betjänt till hennes riktiga föräldrar. Två tyskar som också var ägare av ön, men gått bort.

Stundvis bra soundtrack som verkar vara lite av ett urplock på obskyra rock och disco-låtar, bl.a. någon fransk rocklåt vill jag minnas(?). Filmen är väldigt sleazig och när det klipps lite härstvärs flyger gärna en intim sex-scen upp i ansiktet på en. Våldet är också snabbt, hårt och bra.

Rippen var lyxigt nog fansubbad på engelska, och verkar vara från ett VHS-släpp på VideocassettesDoBrasil.

3/5

https://m.imdb.com/title/tt0424038/

Image
(Elza & Dalmir)

kowalski

Post by kowalski » Mon Apr 22, 2019 18:19

I helgen har vi tittat på dessa filmer.
Into the sun från 2005, en hygglig kalkon med Steve Seagal.

The sheperd: Border patrol från 2008, en hygglig kalkon med JCVD och Scott Adkins.
Den här C-filmen har riktigt bra fighter mellan SA och JVCD och är jämförbara med JVCD gamla 80 och 90 tals filmer. :thumbup:
Storyn däremot och att filmen skall verka utspela sig i Mexico fast det i själva verket är Bulgarien gör att filmen känns extra rutten, behöver jag skriva mer :roll: :shock:

kowalski

Post by kowalski » Tue Apr 23, 2019 15:34

Kollade på El Gringo med Scott Adkins från 2012.
Ännu en film som skall utspela sig i Mexico men är i själva verket filmad i Bulgarien.

Filmen har bra fighter och mycket ultravålds pang-pang men förövrigt var den väldigt seg som sirap.
Gillar man martial arts kan man plåga sig igenom filmen :thumbup:

Scott Adkins gör mycket skitfilmer men har en del bra filmer på sitt CV som Ninja I och II och Expendables II.

kowalski

Post by kowalski » Wed Apr 24, 2019 16:28

kollade på Kickboxer Retaliation från 2018.
den var hyggligt bra och Van Damme spelar en blind tränare till Kurt Sloane.

enda smolket i bägaren var motståndaren i slutet som inte passar att vara med i en renodlad martial artsfilm.
Islänningen Mongut funkar bättre i gladiatorfilmer men i kickboxer blir det bara totalfel.
jag fattar inte varför filmmakarna tar in fel folk till en film?

Gory-Glory

Post by Gory-Glory » Thu Apr 25, 2019 21:24

Jag såg precis på

My Stepmother is an Alien
Bolag: Sky Cinema HD
Format: HDTV 720p

Image

http://www.sky.com/tv/movie/my-stepmoth ... alien-1988
https://www.imdb.com/title/tt0095687/

Engelskt tal och ingen text
Widescreen 1.85:1

My Stepmother is an Alien är en amerikansk sciencefiction-komedi från år 1988 som är regisserad Richard Benjamin som handlar Dan Aykroyd som spelar forskaren Steven Mills som vill få kontakt med en avlägsen planet i yttre rymden och han får napp från en planet.

Planeten sänder iväg ett rymdskepp med en kurir som ska utföra ett uppdrag, rymdvarelsen spelas av Kim Basinger som kallar sig för Celeste Martin och påstår att hon är från Nederländerna som tar kontakt med Steven Mills och är intresserad av hans forskning då det var han som fick konktat med henne. Stevens bror Ron Mills spelas av Jon Lovitz och hans dotter Jessie Mills spelas av Alyson Hannigan som mest är känd från American Pie och How I Met Your Mother.

Steven gifter sig med Celeste, så hon blir svärmor till Jessie därav filmens titel. I Sverige fick filmen den felaktiga titeln Min fru är en utomjording.

Filmen var rolig och bjöd på en kul historia och gammaldags specialeffekter som påmålade elstrålar.

7/10
Only God Can Judge Me

kowalski

Post by kowalski » Sat Apr 27, 2019 14:02

Tittade på filmen Wrecker från 2016.
Om du gillade filmen Duellen med Steven Spielberg samt Roadkill-Joyride filmerna 1-3 kommer du säkerligen att gilla denna.

En ryslig katt o råtta lek mellan en bilist och en långtradarchaffis.
Filmen är lite av en klon på Steven Spielbergs film.
Filmen var helt okej.

https://www.imdb.com/title/tt4227282/?ref_=fn_al_tt_4

kowalski

Post by kowalski » Sun Apr 28, 2019 20:47

Ikväll blev det Out for justice med gamle Steven Seagal.
Filmen kickar fortfarande röv fast den är från 1991. :thumbup: :thumbup:
Kan minnas att tanten Arrbäck grovt satte saxen i denna film och slaktade bort ultravåldsscener som på den tiden kunde vara förråande för Svensson. :roll: :shock:

Henke

Post by Henke » Thu May 02, 2019 2:10

jh.jpg
jh.jpg (83.13 KiB) Viewed 1192 times
/HA

kowalski

Post by kowalski » Sat May 04, 2019 14:36

Såg vi på Mr. No legs från 1978.
Detta var en rätt så kool action maffiarulle.
Filmen handlar om en snut vars syster blir dödad, snutbrodern skall då ta reda på vad som hände och ger sig på en maffiaorganisation.
En av mördarna i filmen sitter i rullstol, han har inga ben då han smällde bort dom.
På denna customombyggda rullstol sitter det två fastmonterade hagelgevär innuti en låda på varsin sida av handtagen.
Med dessa hagelgevär mejar mördaren ner sina offer, gubben har även shurikens monterade på naven som han kastar på motståndarna. :lol:
Den här mördaren är även tränad i kampsport och slår däng på sina motståndare.

Filmen var riktigt cool, :thumbup: har aldrig sett den innan.
Fanns denna utgiven i Sverige?

https://www.imdb.com/title/tt0082775/?ref_=rvi_tt

SWE-X

Post by SWE-X » Sun May 05, 2019 17:41

kowalski wrote:
Sat May 04, 2019 14:36
Fanns utgiven på Mariann.
One bastard goes in, and another one comes out

kowalski

Post by kowalski » Sun May 05, 2019 18:30

SWE-X wrote:
Sun May 05, 2019 17:41
kowalski wrote:
Sat May 04, 2019 14:36
Fanns utgiven på Mariann.
Ok, tack så mycket.
Hade ingen aning om denna rullen innan.

kowalski

Post by kowalski » Sun May 05, 2019 18:40

Idag såg vi på Pound of flesh 2015 med Van Damm. :thumbup:
Filmen var rätt så bra med ett förvånande och ovanligt slut :!:

Van Damm som spelar en kidnap o rescue soldat räddar en sköka från att bli misshandlad av en buse.
Som tack för hjälpen särar skökan på sina ben och dom hamnar i säng.
Van Damm blir drogad av denna sköka och blir av med sin ena njure som han skall donera till sin sjuka brorsdotter som i själva verket är Van Damms dotter i filmen, lite rörigt här :?: :!:
När JCVD vaknar upp efter att ha blivit drogad får han panik när han upptäcker ett stort ihopsytt sår bak på ryggen.
JCVD bestämmer sig för att gå på ultravåldsjakt efter sin saknade njure som hans brorsdotter skulle ha.
Det blir mycket pang pang och fighting.
För första gången på länge får man se JCVD göra en split mot en bils ytterspegel när han pucklar på en skurk.
Det är inte var dag man får se Van Damm göra en split.

Filmen var OK, den går att titta på, 105 minuter hjärndöd action. :lol:
Jag hade för länge sedan gett upp hoppet om Van Damms filmer som varit filmade för Direkt Till Videohyllan.
Senaste Kickboxern var helt okej för mig.
Jag tror att JCVD kan komma att göra en comeback som Travolta en gång gjorde. :thumbup:
Vad tror ni om Van Damms framtid på vita duken?

https://www.imdb.com/title/tt3488328/?r ... f_=nv_sr_1

kowalski

Post by kowalski » Mon May 06, 2019 13:08

Idag såg vi på The toolbox murders från 1978 för hela slanten. 8)
Det är något speciellt med slashergenren från 70 talet. :thumbup:
Mystiskt och stämningsfulla slasherkomponerade tonarter gör att man sitter på helspänn genom hela filmen. :D
Filmtiteln The Toolbox murders med röda bokstäver samma som i filmen Maniac är riktigt coolt och skall associera till hemskheter kan inte vara annat än fräckt. :wink:

Jag tycker att filmen är mer hemsk när mördaren går runt i byggnaden och letar efter offer än morden han utför som mestadels sker offscreen.
Jag tycker inte att morden i TTBM är speciellt hemska om man jämför med Maniac utan det är mer mystiken samt kompositörens spänningsfulla musiktoner genom hela filmen som gör att filmen känns både hemsk och spännande. :thumbup:

Tyvärr fanns det ingen info på Statens medieråds hemsida när det gäller censurklipp. :idea:
Någon som vet hur mycket censuren antingen videobolaget slashade ur filmen :?:

Octagon

Post by Octagon » Mon May 06, 2019 17:42

Hej! Dags och lista av lite diverse jag sett på senaste, sånt jag gillat sen i typ januari 2018 och framåt, förstagångstittar:

The monster of camp sunshine, The beast that killed women, A dirty shame, Vampire hookers, Blåst på 20 miljoner, The martian, The defilers, Meru, Frozen scream, The executioner part II, She-devils on Wheels, Blaze Starr goes nudist, Nude on the moon, The adventures of the wilderness family, Road house, Salems lot (2004), Dödsmatchen, De stora träden, The being, Hör upp, blindstyre!, Big bad mama, Little women (1994), The honeymoon killers, Rawhead rex, Bear island, Popcorn, Scum of the earth, Student bodies, Cannibal holocaust 2, The demons, Erotic rites of Frankenstein, Black magic 2, Snake and crane arts of shaolin, Young thugs innocent blood, Terassen (italienska), The witch a new england folktale, All the colours of the dark, Bloodthirsty-trilogin (japan), The suckling, Cohen and Tate, Case of the scorpions tale, Death smiles at murder, Symptoms, Reform school girls (1986), These final hours, The sister of Ursula, Danton, Behemoth, Tabu, Stenansiktet, Whistle and ill come for you (2010 + 1968), Smutsiga fingrar, Miss and Mrs Sweden, Chans, Raggare!, To kill with intrigue, The dragon missile, Sam Peckinpahs west: legend of a Hollywood renegade, Wing Chun, The Greasy Strangler, Perversion story, Two-lane blacktop, Youth of the beast, POW The escape, Madhouse, The car, Moonshine mountain, Leave no trace, Horrors of the black museum, Troll 2, Detective bureau 2-3: go to hell bastards, Sabotör (1942), Death weekend, The hired hand, Me and you and everyone we know, Zombie 4 after death, Nightmare beach, Ganja & Hess, Malatestas carnival of blood, Cops vs Thugs, The battery, Thunderheart, Black sunday, Suspicious death of a minor, My summer of love, Kill,baby, kill!, Eyeball, En pistol för Ringo, Bloody moon, Caltiki the immortal monster, Hereditary, Hell or high water, The initiation, The story of sin, I skräckens klor (Mario Bava), The slayer, Såsom i en spegel, She killed in ectasy, Jungfrukällan, Seance on a wet afternoon, Vinyan, Flickan i gula pyjamasen, The duke of Burgundy, Five broken cameras, Blodets tron, Kwaidan, Axe, Utrikeskorrespondenten, Blodsugarna (1970), Infra-man, Into the grizzly maze, Tokyo fist, Sommardåd, Tron (1982), Sleeping bear, Supersugen, Tango & Cash, Cast away, Long weekend (1978), Huvudjägarnas konung, The girl who knew too much, Danger pays (1962), Blood rage, The concrete jungle (WIP), The last american virgin, King of the streets, Succubus, The boneyard, The mercenary, Sweet 16, Im a cyborg but thats ok, Intruder, Ticks, Brave archer, The house on sorority row, Thirst, Invasion of the body snatchers (originalet), The outlaw Josey Wales, Medaljongens förbannelse, Flykten över Alperna, Hostile Waters, One dark night, Day of anger, Happy hell night, Killer constable, House of traps, Loneliness of the long distance runner, Beaufort, The ten commandments (1956), Flying guilloutine, Mountaintop motel massacre, Commandos, Good morning... and goodbye!, Fransiscus, Guds gycklare, Voice without a shadow, Brain damage, Wolfguy, Sisters, Satans blade, Utan brallor i Tyrolen.....

+ en hel drös med omtittar av sånt jag redan sett fast nu i fräsigare utgåvor.

Henke

Post by Henke » Tue May 07, 2019 2:40

ku.jpg
ku.jpg (77.81 KiB) Viewed 1031 times
/HA

Post Reply