Film tips Göteborgs Film Festival 2018!!

Diskussioner om film, TV och videoutgåvor.

Moderators: Jönas, Rolfen, Hellbender

Post Reply
Argento Rules

Film tips Göteborgs Film Festival 2018!!

Post by Argento Rules » Wed Jan 24, 2018 13:01

Eftersom en hel del här på forumet bor i Göteborg med omnejd så tänkte jag passa på att tipsa lite om bra filmer på Göteborgs Film Festival som börjar på fredag den 26:e januari och håller på i 10 dagar framåt. :D

Utöver massa BRA amerikansk film som Greta Gerwig's tokhyllade Lady Bird så har dom Daniel Day Lewis sista farvälfilm innan han lägger av sitt skådespeleri med filmen Phantom Thread regisserad av mäster regissören Paul Thomas Anderson.

De visar även den dubbelt Cannes prisade thrillern med Joaquin Phoenix i huvudrollen (sätter mina pengar på att han får en Oscar här i hård konkurens med Daniel Day Lewis).
Joaquin Phoenix gör sitt livs roll i You Were Never Really Here.

Du har även den intressanta Bio-Picen om Mary Shelley, hon som skrev Frankenstein.

Men även The Disaster Artist och Crooked House för att nämna några.

Men för mig som Genre älskare och KULT filmsgubbe så är det så klart deras mega satsning på slasherfilm och annan genrefilm som lyser KLARAST på hela festivalen.

Dessa filmer visas 00.00 och kallas Midnattsmassaker och de visas på den GRYMT bra biografen Capitol.

Dessa filmer är:

Fransk films senaste stjärnskott på film himlen, Coralie Fargeats mega hajpade rape/revenge film vid namn Revenge.

Den otroligt snyggt filmade svart/vita filmen November, som är en varulvsstinn folktroskräckis gjord av den excentriska regissören Rainer Sarnet.

Ryuhei Kitamuras efterlängtade krypskytte-slasher Downrange.

Men den som lockar mig allra, allra mest eftersom jag TOK ÄLSKAR Eurocrime är filmen med den underbara titeln Let the Corpses Tan. 8)
Som är gjord av de som sparkade igång den nya giallovåg med massa nyproducerade giallodoftande filmer typ Amer och The Strange Colour of Your Body's Tears , Helene Cattet och Bruno Forzani.

Nu har de bestämt sig att sparka liv i en annan för mig älskad genre Poliziotteschi.

Detta blev deras riktiga Stora genombrott då filmen setts av flera miljoner.

Den innehåller ALLT som behövs för en bra Eurocrime.

Ett mycket våldsbenäget gäng tjuvar stjäl 250 kilo guld, polisen kommer de på spåren och alla skjuter på alla till slut.

Let the Corpses Tan är en helt sannslös kavalkad av snabba bilar, snurriga Flashbacks och grymt snygga pistoldueller.

Ser extremt mycket fram emot denna.
Image
There can only be one - Argento Rules

Post Reply