Var Jakten på den försvunna skatten censurerad på bio?

Diskussioner om film, TV och videoutgåvor.

Moderators: Jönas, Rolfen, Hellbender

Post Reply
Iop

Var Jakten på den försvunna skatten censurerad på bio?

Post by Iop » Thu Feb 08, 2018 22:53

Jag har för mig att jag läste det nånstans men kan det verkligen stämma? Ja, det är lite blod på slutet och en del våld, som skottväxlingen i den brinnande stugan när en skurk blir skjuten i huvudet och det rinner lite blod men ändå, den är ju rätt tam och jag har svårt att förstå ens varför den är från 15 år, var det för att censuren var så hård som den fick 15 eller hade de nån anledning till varför?

Iop

Re: Var Jakten på den försvunna skatten censurerad på bio?

Post by Iop » Thu Feb 08, 2018 23:03

Men herregud... Seriöst, vad höll censuren på med? Och samma år godkände de Död Och Begraven oklippt. Makes sense :lol: Borde ju snarare ha varit tvärtom rent logiskt.

Grimjaur

Re: Var Jakten på den försvunna skatten censurerad på bio?

Post by Grimjaur » Fri Feb 09, 2018 11:16

Du vet väl vad censuren höll på med? Tycker det är rätt slappt att ställa fråga på fråga om klippstatus utan att lägga en minut eller två på att leta upp den information som är tillgänglig mitt framför näsan. Har själv frågat om klippstatus på vissa kassetter men då gäller det film som inte gått upp på bio och således inte finns med i ovan länkade databas, alternativt att jag egenhändigt inte kan hitta informationen om den specifika filmen
.
Verkar vara ett återkommande fenomen med folk som är mer eller mindre enehanda är besatta av klippstatus och sällsynthet på kassetter. Femtioelva frågor och trådar men så gott som noll egeninsats.

Post Reply