Videomannen - Var och när kommer den att visas?

Diskussioner om film, TV och videoutgåvor.

Moderators: Jönas, Rolfen, Hellbender

Borkabrygga

Re: Videomannen - Var och när kommer den att visas?

Post by Borkabrygga » Mon Aug 20, 2018 9:10

Pungkonturer wrote:
Borkabrygga wrote:Jag och Magnus kommer på Zita.
Hoppas du menar "...kommer till Zita." :(
:oops: :drunk: :thumbup:

Ullis666
Fd ZombieQueen

Post by Ullis666 » Thu Aug 23, 2018 14:13

AM wrote:Visingsö (29/8).
Jaha, då man flytt Jkpg så händer det saker i närområdet :roll:

/Ullis
~And you will face the sea of darkness, and all therein that may be explored..~

Raimo

Post by Raimo » Fri Aug 24, 2018 11:40

Blev peppis på att se premiären i sista stund. Raimo + sambo har köpt biljetter

rumble

Post by rumble » Sat Nov 17, 2018 0:27

Det kommer en Blu Ray på Arrow i England nästa år.
- Lars Erik

Terror in the midnight sun - filmaffischer med mera
http://lunchroommanners.blogspot.com

Argento Rules

Post by Argento Rules » Sat Nov 17, 2018 11:11

rumble wrote:Det kommer en Blu Ray på Arrow i England nästa år.
OJ, kultfilm redan. :D

Lite otippat att Arrow plockat upp denna.

Men desto roligare då den bör bli fullmatad med massa extra material i vanlig Arrow anda. :thumbup:
There can only be one - Argento Rules

Pungkonturer

Post by Pungkonturer » Sat Nov 17, 2018 13:13

Argento Rules wrote:
rumble wrote:Det kommer en Blu Ray på Arrow i England nästa år.
OJ, kultfilm redan. :D
Image

rumble

Post by rumble » Sat Nov 17, 2018 20:55

Omslaget till Arrows kommande släpp dök faktiskt upp vid visandet av en annan svensk film - DEN BLOMSTERTID NU KOMMER på mini-festivalen Frightfest Halloween i London för några veckor sedan. Kanske hade Videomannen visats vid en tidigare Frightfest, eller så dyker den upp på nästa, i Glasgow?

Kan tillägga att DEN BLOMSTERTID (engelsk titel THE UNTHINKABLE) allmänt ansågs som den bästa av de 6 filmerna på denna Frightfest, vilket gjorde en svensk stolt!
- Lars Erik

magnus

Post by magnus » Mon Nov 19, 2018 17:11

Ujuj, di andra fem filmerna måste varit riktigt vissna...
Men bra att VIDEOMANNEN ges ut, även om det kanske inte är en helgjuten film så tyckte jag den var riktigt rolig och sevärd.

rumble

Post by rumble » Mon Nov 19, 2018 17:39

magnus wrote:Ujuj, di andra fem filmerna måste varit riktigt vissna...
Men bra att VIDEOMANNEN ges ut, även om det kanske inte är en helgjuten film så tyckte jag den var riktigt rolig och sevärd.
De flesta filmerna var helt OK. DEN BLOMSTERTID var i mitt tycke riktigt bra, och fungerade utmärkt på stor duk med engagerad publik.

PARALLEL från Kanada var också mycket bra, om parallella världar. MARA var en amerikansk spökis is stil med japanska THE RING, PERIPHERAL var en bisarr allegori om digitalt skapande, men REBORN var väl inget vidare, en ELDFÖDD-ripoff med Barbara Crampton som avdankad skådis (passande).

Den film som skulle tilltala det här forumet var väl i första hand ABRAKADABRA, som var en exakt kopia av en obegriplig italiensk giallo från ca. 1973, komplett med J&B-pimplande och obegripliga mord-motiv. Det skulle blivit ihjälkramad här om den kom ut på VHS, så länge ingen talar om den producerades i Argentina/New Zealand 2018...

Överlag var Frightfest en väldigt positiv upplevelse och efter tolv timmar i samma stol har man hittat ett par nya vänner. Ser fram emot Glasgow 2019!

http://www.frightfest.co.uk/2018Films/f ... -2018.html
Last edited by rumble on Mon Nov 19, 2018 18:00, edited 2 times in total.
- Lars Erik

magnus

Post by magnus » Mon Nov 19, 2018 17:54

Lät ju okej. Jag såg DEN BLOMSTERTID... när den gick på bio och trots höga förväntningar (har tillochmed intervjuat en bakom) tyckte jag det var ett riktigt magplask. Välgjord, absolut, men på tok för lång och med en massa sidohistorier som bara var kalkon. Men har skrivit långt om det på annan plats.
Kan de bara få ihop ett vettigare manus och lära sig att korta ner onödigt trams kan säkert nästa film bli något, för grunden finns där.

rumble

Post by rumble » Mon Nov 19, 2018 18:26

magnus wrote:Lät ju okej. Jag såg DEN BLOMSTERTID... när den gick på bio och trots höga förväntningar (har tillochmed intervjuat en bakom) tyckte jag det var ett riktigt magplask. Välgjord, absolut, men på tok för lång och med en massa sidohistorier som bara var kalkon. Men har skrivit långt om det på annan plats.
Kan de bara få ihop ett vettigare manus och lära sig att korta ner onödigt trams kan säkert nästa film bli något, för grunden finns där.
Allvarligt, kom igen nu! Vi snackar två timmar god underhållning, inte ett odödligt konstverk avsett att installeras i Sixtinska Kapellet.

Men det ju ofta så, för snobbiga svenskar kan svensk exploitation-film inte vara bra, i alla fall inte om den är relativt nyproducerad. Hade den här kommit dubbad till turkiska med pixlar stora som knytnävar nedladdad från Cinemageddon (eller på femte generationen VHS för den delen) hade det varit en annan femma...
- Lars Erik

magnus

Post by magnus » Mon Nov 19, 2018 18:33

Vad är det för struntsnack.
Varför ska man inte få ställa krav på något som gjorts på hemmaplan? Ska vad som helst slinka igenom bara för att man ska känna den goa känslan av att vara "stolt svensk"...??
Och det där tramset om format är ju bara så tröttsamt.

rumble

Post by rumble » Mon Nov 19, 2018 19:26

Tja vad skall man säga. En svensk film gjorde succé på en relativt prestigefylld filmfestival i England. Man kan reagera olika.

Tex ”Det var ju kul, även om jag personligen inte gillade filmen”.

Eller ”Då måste det varit en riktig skitfestival” och underförstått alla som gick på festivalen och hade roligt i tolv timmar (inklusive mig) är idioter.

Inramning spelar också roll. Vi såg den i sällskap av filmälskare, med entusiastisk intro av festivalchefen, helt utan bakgrundsinformation, och utspelad på ett språk och i en miljö som för de flesta i publiken är lika exotiskt som om den kommit direkt från Istanbul. Hade jag sett den på bio med småsura Jante-förväntningar och omgiven av mobil-pillande svenska tonåringar hade upplevelsen kanske varit annorlunda.
- Lars Erik

magnus

Post by magnus » Mon Nov 19, 2018 19:38

Man kan ju också läsa som man vill, eller hur? Varför skulle du vara en idiot bara för att vi tyckte olika om en film? Jag blev mest förundrad över att en film som jag tyckte var så pass misslyckad, och ärligt talat varit än mindre imponerad av om den inte vore svensk, kunde ses som bäst på en festival. Men det var väl kul för dig och engelsmännen att ni gillade filmen. Det var också kul att du blev så provocerad...
Jag hade som sagt höga förväntningar (så ditt jante-snack kan du genast släppa) och i vilket sällskap och omständigheter jag såg den i vet du ju ingenting om eller hur?

Micke Modig
Troll

Post by Micke Modig » Tue Nov 20, 2018 1:01

Rumblybumly , festivaler fanatsia, sitges, pengar pengar, (moderat?), :naughty:

Magnus, zine, bigfoot, öl åpunk, kommunist (?) :happyxmas:

Maganus vs rumble 1-0 :drunk:
I was born to die.

Post Reply