Senast köpta filmen

Diskussioner om film, TV och videoutgåvor.

Moderators: Jönas, Rolfen, Hellbender

nin

Re: Senast köpta filmen

Post by nin » Sun Jul 02, 2017 23:37

Fick hem en bunt svenska V2000 filmer
Image
Image
Image

Jönas
Moderator

Post by Jönas » Tue Jul 04, 2017 19:16

Ytterligare lite franska rullar som trillat in. Speciellt glad blev jag när jag snubblade över en fransk sci-fi rulle från 1972 som jag inte kände till.

Image

Gastkramad

Post by Gastkramad » Tue Jul 04, 2017 21:27

Jävligt fina band Jönas.

Här kommer jag med lite diskar som trillade in idag:

Image

Jönas
Moderator

Post by Jönas » Wed Jul 05, 2017 19:45

Snygga diskar där Gasten!

Det jag själv tycker är bland det roligaste som trillat in här i Casa Jönas på sistonde är tillökningen till min SHV samling. Var ett tag sedan sist det hände.

Image

Image

.

SWE-X

Post by SWE-X » Wed Jul 05, 2017 20:19

Jag gillar verkligen SHV-loggan som är en total stöld på VHS-loggan fast "spegelvänd"!
One bastard goes in, and another one comes out

Jönas
Moderator

Post by Jönas » Wed Jul 05, 2017 21:54

SWE-X wrote:Jag gillar verkligen SHV-loggan som är en total stöld på VHS-loggan fast "spegelvänd"!
No shit Sherlock! ;)

perkan

Post by perkan » Wed Jul 05, 2017 22:08

Image

Jönas
Moderator

Post by Jönas » Thu Jul 06, 2017 19:12

Fint där perkan. Roligt att fler börjar samla V2000. ;)

Här om dagen fick jag en fin fin sändning från Spanien med 3 fin fina rullar. Giallon Salvare la Faccia (aka Psychout for Murder) är jag speciellt glad för då jag inte visste att den var utgiven på VHS någonstans öht. Den finns nu på italiensk DVD men någon videoutgåva har jag aldrig sett tidigare. Hyffsat rare mao. Satanik och Bat Woman är ju sköna de också.

Image

sweettangerine

Post by sweettangerine » Fri Jul 07, 2017 5:54

Jönas wrote: Den finns nu på italiensk DVD men någon videoutgåva har jag aldrig sett tidigare. Hyffsat rare mao.
Jo finns en israelisk vhs också med engelsk dub

Jönas
Moderator

Post by Jönas » Fri Jul 07, 2017 8:47

sweettangerine wrote:
Jönas wrote: Den finns nu på italiensk DVD men någon videoutgåva har jag aldrig sett tidigare. Hyffsat rare mao.
Jo finns en israelisk vhs också med engelsk dub
Där ser man. Den lär nog inte vara allt för lätt att hitta. Det är ju möjligt att den finns på andra ställen i världen också. Australien och US har ju tex en jävla massa man inte har koll på. Jag har dock inte sett någon men jag har ju heller inte letat efter den specifikt. Vet jag har en kopia av den på någon variant sedan tidigare. Det finns ju även minst ett till, mycket fulare, spanskt släpp på den.

Jönas
Moderator

Post by Jönas » Sat Jul 08, 2017 9:21

Det har ju trillat in lite diskar också. Speciellt glad blev jag såklart för Love Camp 7 som Borka skickade.

Image

Ett och annat besök på Monkey Beach har det ju också blivit. Detta är resultatet exklusive gårdagens besök.

Image

Loppisar frekventeras såklar även de. Här är resultatet.

Image
Image
Image

Jag vet inte om jag gillar att jag börjat plocka upp svenska filmer lite titt som tätt. Det är givetvis ett resultat av att det finns de som inte har alla hästar hemma som bjuder monumentala överpriser på sånt på Facebook. Nån tanke om att de kan va bra att ha som byte skramlar runt i skallen på mig.

ropo1

Post by ropo1 » Sat Jul 08, 2017 10:54

1 per-månads-kvoten gick mindre bra, däremot gick det bättre att bara köpa redan sedd film så jag inte bygger på osedda!

zankoku samlingen nu färdig med 2 crittan tillskott :thumbup:

Image

Jönas
Moderator

Post by Jönas » Sat Jul 08, 2017 10:56

Glömde ju att jag även fick hem ett gäng från Vinegar Syndrome som jag köpte på deras halvår till Black Friday rea.

Image

Image

Jönas
Moderator

Post by Jönas » Sat Jul 08, 2017 11:17

ropo1 wrote:1 per-månads-kvoten gick mindre bra, däremot gick det bättre att bara köpa redan sedd film så jag inte bygger på osedda!
Är det någon Lutheriansk tanke om återhålsamhet som ligger bakom din iver att INTE skaffa fler filmer eller vad ligger bakom?

Har svårt att förstå det fina i att inte köpa sånt man gillar. Visst, har man egentligen inte råd så kanske man ska lägga lite band på sig men annars ser jag inte poängen.

ropo1

Post by ropo1 » Sat Jul 08, 2017 11:39

Jönas wrote:Är det någon Lutheriansk tanke om återhålsamhet som ligger bakom din iver att INTE skaffa fler filmer eller vad ligger bakom?

Har svårt att förstå det fina i att inte köpa sånt man gillar. Visst, har man egentligen inte råd så kanske man ska lägga lite band på sig men annars ser jag inte poängen.
Har idag 199 osedda filmer i hyllorna, säkert dubbelt så många på datorn.

Vill bara komma ikapp, därav livremmen, gör det lätt på ~1 år. Sen kan man släppa lös.
Sett om varenda nyköp nu dagen de anländer, det är lite poängen för mig.
Kommande flytt också om ett tag så kommer maganisera det mesta i ett år också.
Skulle vara så skönt så man kan ägna mer tid till repriser (har svårt för det med massa osett)

En ocd människa som mig ogillar även operfektionen med (potentiellt) mindre bra film i hyllorna.
Allt ska vara "best-of" så man ska kunna botanisera i perfektion, löjligt som det låter.

Lär tillägga att jag stör mig på hur marknaden ser ut också, men känner jag nött det tidigare i andra trådar så lämnar det där.

Post Reply