Senast köpta filmen

Diskussioner om film, TV och videoutgåvor.

Moderators: Jönas, Rolfen, Hellbender

Jönas
Moderator

Re: Senast köpta filmen

Post by Jönas » Wed Jul 12, 2017 21:07

Jag älskar film i alla dess former så jag köper så mycket jag kan. Oftast mer än jag borde. Att jag inte hinner se alla innan jag dör rör mig inte i ryggen. Förpackningen kommer man ju se långt fler gånger än filmen självt så det är trevligt med fina förpackningar också. Nu för tiden så finns ju tex skönheten med video (samt vinyl) mest i förpackningen medan det praktiska användandet gör sig bäst i form av digitala media.

Det känns som det var länge sedan jag uppdaterade mina grekiska video-samlingar.

På tiden då att Key Video fick sig lite påökning i hyllan.

Image

Även Video Alsen har fått påökt. Bla av ett återköp av min gamla Heroin Busters.

Image

ropo1

Post by ropo1 » Thu Jul 13, 2017 8:45

Jönas wrote:Jag älskar film i alla dess former så jag köper så mycket jag kan. Oftast mer än jag borde. Att jag inte hinner se alla innan jag dör rör mig inte i ryggen. Förpackningen kommer man ju se långt fler gånger än filmen självt så det är trevligt med fina förpackningar också. Nu för tiden så finns ju tex skönheten med video (samt vinyl) mest i förpackningen medan det praktiska användandet gör sig bäst i form av digitala media.
Har själv en tendens att gå över styr med inköpen, speciellt när man valt nån speciell områdesfokus och nästan blir klar (varför inte köra på resten och "bygga" klart?!). Är begränsad till 3 bokhyllar a 8 rader per varje så får nog inte plats med mycket mer än 1500 filmer i dagsläge. Det får gärna ta 2-3 år innan nästa hylla blir aktuell.

Har i flera år försökt komma ikapp men det går aldrig, ibland ser man kanske 30 filmer på en månad men då har man under tiden inkasserat 30 eller fler nya osedda. Jag har fullkomligt komplettisttänkt på gott och ont när det kommer till att se film. Det är så tillfredsställande när man sett allt i en genre / subgenre / regissörs-, skådespelarfilmografi / listprojekt osv! Sen ibland är man ju begränsad till vad som finns tillgängligt, men då kan man alltid fylla i luckor såfort de blir tillgängliga också (lite det tänket är det som ligger bakom att komma ikapp)

Mer inkomst och mer förvaringsutrymme hade nog iofs innebärt mer frisläppthet för mig också. Håller med om VHS är generellt häftigare förpackningar, blir såsmåningom tvungen själv att ta mig dit mer och mer förr eller senare

Ullis666
Fd ZombieQueen

Post by Ullis666 » Thu Jul 13, 2017 16:21

Fick mitt ex av

Staden Med De Levande Döda (Invest) köpt av Zombie2 :thumbup: :D

Tack för en bra och smidig affär

/Ullis
~And you will face the sea of darkness, and all therein that may be explored..~

widman

Post by widman » Thu Jul 13, 2017 20:00

Smutsiga fingrar
Last edited by widman on Tue Jul 18, 2017 18:08, edited 1 time in total.

Jönas
Moderator

Post by Jönas » Thu Jul 13, 2017 21:11

Svarta Esselte är förbannat fina. :thumbup:

Jag forsätter väl att visa bilder på min senaste VHS craze.

Ett par amerikanska. Ingan av dem finns än så länge på DVD/BD. Speciellt kul med Mark of the Devil II såklart.

Image

En välbekant holländare och en tysk utgåva på en japansk sci-fi anime.

Image

Ett par sköna franska utgåvor. Gatans Änglar är såklart väldigt tung men jag vet inte om jag inte tycker det var roligare att få hem en ny kassett som ingår i Scherzos Bénazéraf serie. Jag har haft tre av dem i ett par årtionden men aldrig sett några fler. När jag nu sprang på en till var ett köp givet.

Image

Idag dök ytterligare ett par spanska utgåvor upp. Samlar ju Vadi Mon så när denna våffla dök upp så var det bara att hugga. Rasputin tog jag bara som ett kompliment då det ju trots allt är en ganska rolig rulle.

Image

Som tur var så känner jag att årets VHS törst börjar sina. Några fler ska man väl trots det hinna visa upp innan året är slut.

ropo1

Post by ropo1 » Sat Jul 15, 2017 20:20

Mark of the Devil II är kanon, håller med! samma klass som första.

Inte fallit för Benezeraf ännu på 2 sedda, har du något att rekommendera som en top3 eller så ?
-----
Resten av inköpen innan flytten. BU har flyttat sitt lager.. väntat på den beställningen sen 2 månader+.

Tänkte se om Daughters of Darkness för ett tag sen, typen av film och utgåva (med den ännu bättre Blood Spattered Bride som bonus film..) jag aldrig skulle göra mig av med..
roligt nog får man se upp med vad man bjuder hem för folk (dvs kanske undvika sånna med tendenser att sno med sig saker)..

Image

Jönas
Moderator

Post by Jönas » Mon Jul 17, 2017 10:28

ropo1 wrote:Inte fallit för Benezeraf ännu på 2 sedda, har du något att rekommendera som en top3 eller så ?
Benazeraf är ju lite lurig. Det har framför allt varit svårt att hitta hans filmer. Han fick ju ett eget avsnitt i boken Immoral Tales och det är nog då de flesta som gillar genrefilm fick upp ögonen för han. Han var ju en pionjär när det gäller sex och våld inom fransk film. Jag gillar ju bäst de filmer då han är sådär typiskt fransk. Likt Rollin, Lemoine och andra franska regissörer som har mycket naket och sex i sina filmer så fungerar de snarare på någon hypnotisk undermedveten nivå. Lite drömska.

Mitt första möte med Benazeraf var Perverse Isabelle som jag hyrde på US Video i Stockholm. Jag föll direkt för dess drömska kvaliteer. Den tillhör fortfarande mina favoriter. Därefter har jag försökt hitta fler av hans filmer men det har som sagt gått i väldigt maklig takt. Frustration är en annan favorit. Adolecente pervertie och La Soubrette perverse gillar jag också. LCJ i Frankrike har ju börjat släppa Benazerafs filmer i en serie så nu har jag flera jag inte sett än och ett par jag ens inte hunnit köpa än.

ropo1

Post by ropo1 » Mon Jul 17, 2017 20:52

Var nog själv med i den senare benazbåten då mondo macabro annonserade någon av hans titlar (som de aldrig släppte ~2-4 år sen)

men tack för tipsen iaf, ska se om man kan hitta nått av dem

SWE-X

Post by SWE-X » Mon Jul 17, 2017 21:17

De senast dagarnas inköp

Helgens loppisfynd i form av plastbitar med ettor o nollor
Image

Magnetremsor i sexiga fetboxar
Image

Vinylkakor
Image
One bastard goes in, and another one comes out

Mr Lee

Post by Mr Lee » Mon Jul 17, 2017 21:52

SWE-X wrote:De senast dagarnas inköp
Hittade du även videofilmerna på loppis?

SWE-X

Post by SWE-X » Mon Jul 17, 2017 22:01

Mr Lee wrote:
Hittade du även videofilmerna på loppis?
Nej, riktigt så bra var det inte. Köpte dessa av Zombie2 här på forumet.
One bastard goes in, and another one comes out

Jönas
Moderator

Post by Jönas » Tue Jul 18, 2017 9:06

Fint där Peter! Fortsätt nu visa dina nya inköp. Det är en fröjd att se. :thumbup:

Själv har jag ju också införskaffat några svenska kassetter men de är inte i närheten av lika tunga som de du visar upp. Ilsan är dessutom högst troligt en kopia och SilverWalthersen har tyvärr en reva just på numret på ryggen. Evil Judgment är ju däremot väldigt läcker och en Red Baron är ju trots allt alltid en Red Baron.

Image

Argento Rules

Post by Argento Rules » Wed Jul 19, 2017 15:24

Vinylkakor
Image
Va OTIPPAT att en gammal hårdrockare som dig köper så fina Synth plattor. :thumbup:
There can only be one - Argento Rules

Jönas
Moderator

Post by Jönas » Wed Jul 19, 2017 20:29

Igår kom ett fint paket från Finland med ett gäng japanare.

Image

Som bonus fick jag en holländsk Video Network. En italiensk utgåva av The Ganja Express dök även upp.

Image

I helgen var jag ner till Västkusten en sväng och där hittade jag en mycket märklig film/utgåva samt en Sällskapsresa jag inte kunde lämna.

Image

Argento Rules

Post by Argento Rules » Thu Jul 20, 2017 12:07

Jönas: Va förde dig till oss på västkusten??

Va du på någon konsert eller va du bara ute på semester i ren allmänhet??
There can only be one - Argento Rules

Post Reply