Senast köpta filmen

Diskussioner om film, TV och videoutgåvor.

Moderators: Jönas, Rolfen, Hellbender

Jönas
Moderator

Re: Senast köpta filmen

Post by Jönas » Sun Dec 17, 2017 11:56

Solen tittade ju fram här idag. Var ett tag sedan sist så jag passade på att fota alla kassetter som trillat in under hösten som jag inte redan postat. Blev en del.

Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image

Och så fredagens besök på Monkey Beach:

Image

Gastkramad

Post by Gastkramad » Sun Dec 17, 2017 12:14

Många fina kassetter där. :happyxmas:

Rufus

Post by Rufus » Sun Dec 17, 2017 13:23

Jönas wrote:Solen tittade ju fram här idag. Var ett tag sedan sist så jag passade på att fota alla kassetter som trillat in under hösten som jag inte redan postat. Blev en del.
Imponerande samling. Köper du enbart för att samla? Eller tittar du även på filmerna? Vissa av dom kräver goda kunskaper i franska, italienska, spanska och tom grekiska, uppfattar jag det som.

Pungkonturer

Post by Pungkonturer » Sun Dec 17, 2017 15:15

Alltså, vad fan Jönas!! Vem ska torka upp allt saliv från mitt tangentbord? :x

Jönas
Moderator

Post by Jönas » Sun Dec 17, 2017 16:16

Rufus wrote:
Jönas wrote:Solen tittade ju fram här idag. Var ett tag sedan sist så jag passade på att fota alla kassetter som trillat in under hösten som jag inte redan postat. Blev en del.
Imponerande samling. Köper du enbart för att samla? Eller tittar du även på filmerna? Vissa av dom kräver goda kunskaper i franska, italienska, spanska och tom grekiska, uppfattar jag det som.
Det är en kombination. Jag samlar och tittar på filmerna. Många har man ju redan sett så de kanske man inte ser i första taget utan då är det mer för att det är kul att samla dem för de är vackra ting att äga och att hålla i handen och titta på. Det är inte helt ovanligt att olika länder har olika versioner av filmerna så det är ju också en poäng när man köper filmer man redan har/sett. Dock så handlar ju samlande mest om att äga saker och den tillfredställe som ägandet ger. Tex så äger jag sgs alla de DVDer Django postade i sitt sista inlägg. Det ger mig tillfredställande att konstatera. Detta trots att jag inte tycker ägande är speciellt viktigt i andra sammanhang.

django the bastard

Post by django the bastard » Mon Dec 18, 2017 16:33

För min del går samlandet numer endast ut på att någon dag lyckas köpa en film som Jönas inte redan har. Funderar på att förbeställa från Yttre Mongoliet, Central afrikanska republiken och Brunei

Ullis666
Fd ZombieQueen

Post by Ullis666 » Mon Dec 18, 2017 16:55

AH! Djävulens Hejarklack, den minns jag.. såg den många gånger då jag var yngre. :)
Syrran kopierade filmen den busen.

/Ullis
~And you will face the sea of darkness, and all therein that may be explored..~

django the bastard

Post by django the bastard » Mon Dec 18, 2017 17:01

Du Jönas. Sperma video är det en beskrivning av filmen eller bolagsnamnet?

Gastkramad

Post by Gastkramad » Mon Dec 18, 2017 17:29

django the bastard wrote:Du Jönas. Sperma video är det en beskrivning av filmen eller bolagsnamnet?
Jag tänker att det är en varningstext? "Ta på den på egen risk". :P

Jönas
Moderator

Post by Jönas » Mon Dec 18, 2017 23:10

django the bastard wrote:För min del går samlandet numer endast ut på att någon dag lyckas köpa en film som Jönas inte redan har. Funderar på att förbeställa från Yttre Mongoliet, Central afrikanska republiken och Brunei
Tror jag inte ett dugg på. Du har ju extremt många rullar jag är avundsjuk på. :twisted:

Jönas
Moderator

Post by Jönas » Mon Dec 18, 2017 23:14

django the bastard wrote:Du Jönas. Sperma video är det en beskrivning av filmen eller bolagsnamnet?
Både och såklart.

Image

Rufus

Post by Rufus » Tue Dec 19, 2017 9:26

django the bastard wrote:För min del går samlandet numer endast ut på att någon dag lyckas köpa en film som Jönas inte redan har. Funderar på att förbeställa från Yttre Mongoliet, Central afrikanska republiken och Brunei
För min del så bryr jag mig egentligen inte skvatt om vad andra har, förutom att det är trevligt att se bilder på andras samlingar förstås. Och jag samlar bara på mig sånt som jag vill titta på, och jag sparar bara sånt som jag troligtvis vill titta på igen någon gång. Och jag sparar filmer helst digitalt, eftersom det tar minst plats.

django the bastard

Post by django the bastard » Tue Dec 19, 2017 23:32

Jönas wrote:
Tror jag inte ett dugg på. Du har ju extremt många rullar jag är avundsjuk på. :twisted:
Så säger du bara för att vara snäll :cry: då är det väl möjligtvis någon rulle som jag redan köpt av dig som du ångrar typ Boogeyman på svart vtc. Såg att Kenneth försöker kränga ett ex på Tradera för 1200 betalade väl150-200kr till dig för mitt :roll:

django the bastard

Post by django the bastard » Wed Dec 20, 2017 20:19

Image

django the bastard

Post by django the bastard » Thu Dec 21, 2017 19:20

Image

Image

Post Reply