våra åldrar när började vi se video-beta-2000

Alla andra saker.

Moderators: Jönas, Rolfen, Hellbender

Post Reply
Bond26

våra åldrar när började vi se video-beta-2000

Post by Bond26 » Sat Oct 19, 2019 19:25

vet att de stora filmsamlarna i gruppen är lite äldre än mej, men, låt oss...lära känna varandra bättre med om att säga våra åldrar, samt när började eller fastnade vi för fantastisk hyrfilm etc.

Jag sj blir 43 slutet av månaden, kom i kontakt av vhs, betamax början av 1980 då min far fixade fram vhs och beta, har lite bilder där ifrån, minns beta tiden spelade jag in jul hos julofsson, eller rättare min far gjorde det, på vhs fick se mina första 2 western filmer, trinity filmerna va insp på ett fuji 240, sedan dess ha jag vart förtrollad av film.
Stor filmsamlare som vill prata film med andra och vill skaffa mer film!

Bodegan

Re: våra åldrar när började vi se video-beta-2000

Post by Bodegan » Sun Oct 20, 2019 11:56

Filmintresset var med redan tidigt, när man på 80-talet som liten knatte gick runt i videoaffären och såg alla filmer man inte fick se, spola framåt några år 1993 var jag 12 år och var hemma hos min kompis, de ha den en hel bokhylla fylld med filmer både köp och inspelat, jag tyckte det var oerhört coolt att ha så mycket film hemma så jag började spela in och köpa själv, den första film jag köpte för egna pengar var en hyr på Filmhuset i Nora och filmen var Black Pearl. Tror den kostade typ 50 spänn eller nåt sånt, filmen sög men jag behöll den i min samling länge för att den va min första. Den sista VHS jag köpte ny var Shaun of the dead som inhandlades på Willys i Laholm för 20 kr

Post Reply