Presentera Eder!

Alla andra saker.

Moderators: Jönas, Rolfen, Hellbender

Iggy

Re: Presentera Eder!

Post by Iggy » Tue Jan 28, 2014 21:09

Namn: Torstein
Ålder: 31
Yrke/sysselsättning: Kundebehandler
Civilstatus: Singel
Frisyr: Det skal gro til det faller av
Läser: Biografier, filmbøker
Lyssnar på: Alt fra hip-hop til metal til soundtracks
Favoritmat: Alt smaker bra så lenge det er bra laget
Husdjur: -
TV-spel: Nintendo 8-bit, Super Nintendo, Sega Genesis, Nintendo 64, Xbox 360
Drog: Alkohol
Princip: -
Filmsamlande: Starta samle som liten kid, begynte å kjøpe mye på Svinesund, tok også buss i 4 timer hver vei en lørdag for å handle på MelodyLine (som det da het) og bestilte også mye fra katalogene dems
Samlar på: Når det gjelder VHS så går det mest i Vipco og Redemption for tida. Ellers har jeg altfor mange DVDer og prøver å bare kjøpe kvalitet over kvantitet grunnet plassmangel
Favoritfilm: Evil Dead
Favorit Regissör: Mario Bava / Dario Argento / John Carpenter
Genres: Alt av Horror!

filmtjejen

Post by filmtjejen » Fri Feb 21, 2014 19:30

Namn:Jennie
Ålder: 32
Intressen: Film,Musik, Sjunga ,pyssla, måla
Favoritfilmer: Har många, men jag gillar animerat, skräck m.m
Filmmusik Favoriter: James Horner, Hans Zimmer,
Favoritmat: Pasta, kyckling, pannkaka, korv med makaroner
Yrke: Musiker/sångerska (på Stora Blå Kultur)
Last edited by filmtjejen on Fri Nov 06, 2015 20:44, edited 1 time in total.

Control

Post by Control » Thu Apr 10, 2014 10:01

Godagens på er allihopa! En till nykomling här! :)

Namn: Christer
Ålder: 41
Favoritfilm: American History X, Into the Wild, Lost in Translation, Eyes Wide Shut, American Beauty, Donnie Darko, Maskinisten m.fl.
Favoritfilm genre: Drama
Faviritskådis: Kevin Spacey, Jake Gyllenhaal, Nicole Kidman, Winona Ryder, Christian Bale, Edward Norton
Intressen: Film, tv-spel, foto och mtb-cykling
Husdjur: katter
TV-spel: PS1 (2,3 och 4) & Xbox 360, NES, SNES och ett gäng till som inte används lika frekvent
Läser just nu: 1Q1984 (Haruki Murakami)

När jag nu hittat ett så här intressant och spännande forum ska jag nog ta fram mina kartonger med VHS (som står i förrådet, obs varmt förråd så ingen behöver bli orolig ;)) och gå igenom vad som ligger där i lådorna. :)

raggarn84
Moderator

Post by raggarn84 » Thu Apr 10, 2014 11:47

Control wrote:Godagens på er allihopa! En till nykomling här! :)

Favoritfilm: American History X, Into the Wild, Lost in Translation, Eyes Wide Shut, American Beauty, Donnie Darko, Maskinisten m.fl.
Faviritskådis: Kevin Spacey, Jake Gyllenhaal, Nicole Kidman, Winona Ryder, Christian Bale, Edward Norton
TV-spel: PS1 (2,3 och 4) & Xbox 360, NES, SNES och ett gäng till som inte används lika frekvent

När jag nu hittat ett så här intressant och spännande forum ska jag nog ta fram mina kartonger med VHS (som står i förrådet, obs varmt förråd så ingen behöver bli orolig ;)) och gå igenom vad som ligger där i lådorna. :)
Välkommen får jag passa på att säga. Tycker absolut du ska kolla igenom dina gömmor :thumbup: Kanske dyker upp några fina hyrisar :)

Control

Post by Control » Thu Apr 10, 2014 12:01

raggarn84 wrote:
Control wrote:Godagens på er allihopa! En till nykomling här! :)

Välkommen får jag passa på att säga. Tycker absolut du ska kolla igenom dina gömmor :thumbup: Kanske dyker upp några fina hyrisar :)
Tackar och bockar! :)
Det ska absolut kollas upp. Jag är på inget sätt något expert eller så på film utan endast en glad filmtittare så jag vet inte riktigt själv längre vad som kan ligga i lådorna då det mesta legat där mer än 15 år nu då allt packades ned för att få plats inför en flytt och sedan kom det mesta inte fram igen. Blir ju spännande detta! :)

Lasercollector

Post by Lasercollector » Wed May 28, 2014 22:03

Namn: Niklas
Ålder: 16
Yrke/sysselsättning: Student
Frisyr: 50-tal/Rockabilly alternativt oklippt
Läser: Tekniska faktaböcker och skönlitterära böcker skrivna innan 1900
Lyssnar på: Allt från dubstep till opera, dock mest rockabilly och techno
Favoritmat: Hamburgare och Korvstroganoff
Husdjur: Katter
TV-spel: Från Luxor Video Entertainment Computer (~1977) till Xbox 360
Drog: Choklad och te
Princip: Flera, bland andra "Det är bättre med färre bra vänner än många sämre"
Filmsamlande: Började för omkring tre år sedan med Laserdisc (därav användarnamnet) :wink:
Samlar på: Laserdisc, HD-DVD, VHS, DVD, vinyl, kassettband, rullband, stenkakor, gamla datorsaker samt sen någon vecka tillbaka Betamax (Lite maskiner att köra dessa på också förstås :wink: )
Favoritfilm: Oftast "Tucker, a man and his dream"
Favorit Regissör: Ingen specifik
Genres: Främst komedier och faktabaserade, men en bra film är bra oavsett genre :wink:
Tillägg: Även om jag inte samlar på formaten så har jag några enstaka VCR-band, några Super-8 och en bunt med koreanska CDV-skivor, däribland en dubbad Hamilton, där han har rysk accent. (Notera att det inte är Video-CD)
Last edited by Lasercollector on Thu May 29, 2014 19:12, edited 1 time in total.

Nissling

Post by Nissling » Wed May 28, 2014 23:13

Välkommen! Kul att se mer ungt folk här. Du råkar inte ha varit aktiv på retrospelsforum eller liknande (t.ex. Sndb och Vintagegames)=

Lasercollector

Post by Lasercollector » Thu May 29, 2014 19:10

Nissling wrote:Välkommen! Kul att se mer ungt folk här. Du råkar inte ha varit aktiv på retrospelsforum eller liknande (t.ex. Sndb och Vintagegames)=
Tackar :D
Nej, men jag är med på Laserdisc Database. Annars är jag inte med på någon sida, än :wink:
Tack för tipsen av spelforum :D

Swe-Ua

Post by Swe-Ua » Wed Sep 10, 2014 12:54

Hello,

en liten snabb presentation, letade om jag kunde hitta mig själv i tråden! :drunk: , men såg ingen som kunde passa in på mig.
Har varit medlem förut, men minns inte användarnamn eller vilken epost jag hade då.

Heter iallafall Anders, och kommer vara lite aktiv med att försöka sälja av stor del av min filmsamling.
Håll utkik i Sälj tråden. Tradera Swe-Ua heter mitt inlägg. Kommer att försöka hålla mig till denna.

Lite reklam. (2014-09-10)
Först ut nu är Dracula den blodtörstiga, mycket fint exemplar, finns bilder osv upplagt i säljtråden.
Kommer förmodligen att lägga upp det mesta på tradera, men vill se intresse här först.
Har en drös filmer upplagda på tradera, och mer blir det. Som sagt håll koll på säljtråden.

Har hyfsat svårt att ta "önskemål" då det mesta finns nerpackat, men har hyfsat minne och vet ungefär vad jag har, eller har haft. :thumbup:

ctm

Post by ctm » Fri Jan 22, 2016 22:21

Ser att det inte varit så mycket aktivitet i den här tråden på sistone så jag överraskar med att presentera ert senaste tillskott, mig, 2016.

Namn: Christer.
Ålder: 42.
Yrke/sysselsättning: Elektriker.
Civilstatus: Singel.
Frisyr: Långt och slitet.
Läser: Artistbiografier.
Lyssnar på: Allt från dubstep till black metal. Undviker dock helst tonårsmetal (vet inte ens vad det kallas på riktigt) och Takida.
Favoritmat: Stuvade makaroner.
Husdjur: Nej.
TV-spel: Äger ett PS4 som jag aldrig använt till spel. Har även införskaffat Hyperspin frontend till PC med 5TB emulatorer och romar. Otrolig nostalgi.
Drog: Högupplöst musik i ett par bra hörlurar. Då försvinner man till en annan värld. Enda drogen som behövs.
Princip: Det kan alltid bli bättre.
Filmsamlande: Har egentligen inte samlat på något seriöst plan förrän en tid tillbaka då jag började att hamstra 3D-film.
Samlar på: 3D-film och CD-skivor (metal, förstapressar från 80- och 90-talet).
Favoritfilm: La vita è bella (1997). Tillhör egentligen en genre som inte alls intresserar mig men det är ju alltid trevligt med glada överaskningar.
Favorit regissör: Ingen specifik.
Genres: Skräck, action och animerat.
Tillägg: Nä!

Schramm

Post by Schramm » Tue Feb 16, 2016 20:49

Namn: Johan
Ålder: 4O
Yrke/sysselsättning: montör/industrislav
Civilstatus: singularis
Frisyr: flintis
Läser: Leif GW Persson,
Lyssnar på: Roky Erickson, Old-School Death Metal, Punk Rock, Filmmusik
Favoritmat: husman
Husdjur: dammråttor
TV-spel: -
Drog: Tramadol, Snus
Princip: inte
Filmsamlande: Införskaffade min första VHS X-rental 1991.
Samlar på: CD, LP, DVD, LD och VHS.
Favoritfilmer: Henry: Portrait of a Serial Killer (1986), Dawn of the Dead (1978) OCH Bad Taste (1987)
Favorit Regissör: George A. Romero
Genres: Eurocrime, Giallo

anticosmicdawn

Post by anticosmicdawn » Fri May 06, 2016 20:27

Namn: Tobias
Ålder: 16
Yrke/sysselsättning: Gymnasie Estet/Musik
Frisyr: Blond och tråkig
Läser: Lovecraft, E.F Benson och mainstream
Lyssnar på: Jazz, extrem metal och elektroniskt
Favoritmat: Schnitzel
Husdjur: Närmaste är väl igelkotten som smygger fram ur buskarna ibland
TV-spel: Brukade spela mycket Nintendo
Drog: Schnitzel
Princip: ?
Filmsamlande: Började vid 9-11 års ålder efter såg jag Fredagen den 13:e 5 på TV4.
Samlar på: CD, DVD, Blu-Ray och kommer samla på VHS när jag har en funktionerande VCR
Favoritfilmer : The Mutilator, The Big Gundown, Den gode, den onde och den fule och House by the Cemetery
Favorit Regissör: Svårt men Umberto Lenzi, Lucio Fulci, Sergio Sollima, Sergio Martino, Sergio Leone och John Carpenter
Genres: Slasher, italiensk skräck & gore, giallo, spaghetti western, krigsfilmer, poliziotteschi/Euro-Crime, råa actionfilmer och vissa mainstreamfilmer och konstfilmer
Last edited by anticosmicdawn on Sun Aug 14, 2016 17:52, edited 1 time in total.

Gory-Glory

Post by Gory-Glory » Sat May 07, 2016 13:22

Välkommen alla nya sleazebags :thumbup:
Only God Can Judge Me

Octagon

Post by Octagon » Sun Jun 12, 2016 11:31

Hej! Mika här. Är bibliotekarie. Närvarade på årets Filmsamlarträff, hade väldigt roligt. Skamligt att jag inte närvarat tidigare. Men befinner mig just nu i en period där jag har lite mer tid till nöjen och så, vilket ju är väldigt trevligt. Har varit filmentusiast sedan typ 1995 eller nåt. Det som fick mej "hooked" var väl typiskt nog Night of the living dead (1968), vilken jag köpte dyrt från SciFi-bokhandeln i Stockholm och en kompis som en dag hade med en Videodrome-katalog på högstadiet. Kändes väldigt bra att se 15-årsfilmer när jag var under 15 år. :-) Började gilla VHS "igen" runt 2010 då jag började springa på loppis mer och mer, började köpa VHS pga dålig ekonomi (en DVD-jäkel kostar ju i regel 20 kr styck på valfri loppis, ibland ännu mer!). Tycker letandet och samlandet är roligt, det känns arkeologiskt och historiskt intressant. Som ett pussel. Tror att det finns mycket kvar att upptäcka där ute, gamla filmer som står och samlar damm i folks källare eller vindsförråd. Gäller bara att ligga på och inte ge upp. Eller iallafall att det finns en hel del VHSer utanför filmsamlarkretsarna som bör grävas fram. Jo sen köpte jag ju Video Ferox-boken när den kom, den kom i perfekt synk med att jag fick mer tid till att jaga efter och se film.

En annan stor händelse är när en kompis spelade in Attack mot polisstation 13 åt mig när 3an körde den (bonne som man är så hade jag bara SVT och 4an), kan ha varit typ 1996 eller nåt. Jag såg den varje kväll i typ en vecka, magisk känsla när musik + förtexter rullar.

Försöker ha en viss bredd i mitt filmtittande och se alla filmer som intresserar mig, eller hur jag ska säga. Blir ju mest "skräpfilm", men försöker hålla koll på lite av varje. Gräver mig stadigt och stabilt djupare ner i filmmyllan. På grund av min "bredd" kanske jag inte är expert på något område (hur mycket jag kan och vet får andra avgöra), men jag har frånochmed i år passerat 6000 sedda filmer och börjar känna mig ganska väl orienterad i filmhistorien. Är väl generellt sett fascinerad av lågbudget / independent-film (vilket inte säger så mycket men jag gillar charmiga filmer som överraskar och förvirrar), gärna amerikansk. Skiftar en del vad jag ser, försöker variera så att jag inte tröttnar eller sinnena blir oskärpta, så jag kan köra typ Dallas buyers club - Mannekäng i rött - Wizard of gore och sen runt igen eller nåsorts zickzack därimellan. Jo sen gillar jag europeisk film som utspelar sig på 1800-tal eller tidigare, typ The blood on satans claw, Mark of the devil, Witchfinder general, Rosens namn och gotiska filmer med slott och vampyrer och galna vetenskapsmän (omtittade nyligen på fantastiska Frankensteins castle of freaks!). Den där euroestetiken anno 60-70-tal är vacker. Försöker se alla filmer av roliga regissörer, ex Cronenberg, Lynch, Naschy, Franco, Haneke osv. Är förtjust i actionfilm från 80-talet. Explosioner och bilstunts. Sen är det alltid bra med neandertalare, grottmänniskor och "primitiva humanoider". Bigfoot-film, ja tack! Med mera. Ja det om det. Kommer nog mest (förhoppningsvis) vara aktiv i loppistråden eftersom jag hoppas hitta fler roliga grejjer. Önskar god sommar!
Last edited by Octagon on Mon Jun 13, 2016 11:31, edited 3 times in total.

Pungkonturer

Post by Pungkonturer » Sun Jun 12, 2016 22:54

Välkommen till forumet Mika! Alltid kul att höra vad som fick folk att fastna i filmsamlandet.

Post Reply