Senast sedda konserten
Moderators: Jönas, Rolfen, Hellbender
Senast sedda konserten
Har någorlunda hygglig koll på vad vissa forummedlemmar lyssnar på för musik, men det skulle vara roligt att läsa om era konsertvanor. Vilken är eran senast sedda konsert? Var den bra eller dålig? Var det en favoritartist/grupp eller var det bara ett spontanbesök? Lurade en kompis med dig på något som du aldrig hört förut? Även tidigare konsertupplevelser kan vara roligt att höra.
För egen del åkte jag över i söndags till London för att se Melanie Safka live. En singer/songwriter som slog igenom på Woodstockfestivalen. Kanonkonsert, men grädden på moset var ändå att få träffa henne personligen efteråt. Bara en handfull personer tilläts att närvara efteråt och jag var en av dem. Har döpt min förstfödda dotter efter henne.
Ett klipp från konserten. https://rcpt.yousendit.com/695370566/d2 ... 66f29fc69e
För egen del åkte jag över i söndags till London för att se Melanie Safka live. En singer/songwriter som slog igenom på Woodstockfestivalen. Kanonkonsert, men grädden på moset var ändå att få träffa henne personligen efteråt. Bara en handfull personer tilläts att närvara efteråt och jag var en av dem. Har döpt min förstfödda dotter efter henne.
Ett klipp från konserten. https://rcpt.yousendit.com/695370566/d2 ... 66f29fc69e
- Hellbender
- Moderator
Re: Senast sedda konserten
Senaste dagarna har jag sett livemusik så jag klarar mig ett tag.
Det senaste bandet blev dock Heaven & Hell som avrundade festivalen.
Det senaste bandet blev dock Heaven & Hell som avrundade festivalen.
- Djungelraffel
jag var på mattias hellberg and the white moose på svartklubb i lördags, men jag minns inget.
- Argento Rules
Haha, detta inlägg skulle lika gärna kunna ligga i fylle tråden. 

There can only be one - Argento Rules
Nitzer Ebb på KB. Helt okej, antar jag.
Någon som ska se Throbbing Gristle på Statens Museum for Kunst nästa fredag?
Någon som ska se Throbbing Gristle på Statens Museum for Kunst nästa fredag?
Tommy O eller Amos kanske???
Någon som ska se Throbbing Gristle på Statens Museum for Kunst nästa fredag?[/quote]
Någon som ska se Throbbing Gristle på Statens Museum for Kunst nästa fredag?[/quote]
Nä, det kom alldeles för plötsligt, det är slutsålt och jag har inga pengar. Hade varit kul men känns inte viktigt.
BEEP · BEEP · BEEP · BOP A LOOLA
- SvartSkägg
Läste att man kunde få sittplats på scen för lite extra cash på Britney Spears show i globen, det skulle vara något, och se henne i sin polisuniform outfit 

Länge leve gamla hyrfilmer!
- Argento Rules
^^Det va hårt för mig att missa dom.
Min arbetskollega fick dra istället medans jag fick va hemma och jobba.
Han åkte bara dit för DAF & Depeche Mode, men såg massa annat när han ändå va där.

Min arbetskollega fick dra istället medans jag fick va hemma och jobba.
Han åkte bara dit för DAF & Depeche Mode, men såg massa annat när han ändå va där.

There can only be one - Argento Rules
- Gory-Glory
såg The Residents i Göteborg i November förra året. En grym show! Trots att "the bunny boy" inte direkt är nån av deras bästa skivor så var det verkligen en upplevelse.
En av de bättre konserterna jag sett är nog annars Woven hand som spelade i en lada på vischan utanför Örebro. Jag och en jävla massa evangelister. Riktigt skrämmande.
En av de bättre konserterna jag sett är nog annars Woven hand som spelade i en lada på vischan utanför Örebro. Jag och en jävla massa evangelister. Riktigt skrämmande.
Jag såg Butthole Surfers, Fantomas, Melvins, Mastodon, Teenage Jesus and the Jerks och en massa annat vid en A Nightmare Before Christmas-tillställning i England i december förra året.
BEEP · BEEP · BEEP · BOP A LOOLA
Var i Hultsfred fredag till söndag på Sonisphere. Synd att Anthrax ställde in, men man får ju vara nöjd med (nästan) alla andra band. Tyckte Machine Head var riktigt jävla bra. Satan vad det manglade!
Någon annan som var där?
Någon annan som var där?
One bastard goes in, and another one comes out
- bajskorven
Jag var på Britney Spears konsert i Globen nyligen. Det var ingen höjdare, men jag fick i alla fall en gratis-biljett.