Inspelade VHS-kassetter med tv-program från svensk tv

Här lägger du in dina säljes annonser.

Moderators: Jönas, Rolfen, Hellbender

Post Reply
Rufus

Inspelade VHS-kassetter med tv-program från svensk tv

Post by Rufus » Sat Dec 22, 2018 15:26

Min VHS-apparat har gått sönder och gjort sitt, och jag säljer därför nu mina gamla inspelningsbara VHS-kassetter med tv-program från 1980-talet och 1990-talet, varav med i flera fall mycket svårt material att få tag på idag.

1. En VHS-kassett med två st gamla roliga svensktextade tv-program med John Cleese, vilka gjordes för brittisk tv på 1970-talet. _Först: John Cleese i högform (The Strange Case of the End of Civilization as We Know It) https://www.imdb.com/title/tt0076770/?r ... mg_act_134
Sedan: Romans med kontrabas (Romance with a Double Bass) https://www.imdb.com/title/tt0072095/?r ... mg_act_139
I denna gamla lite märkliga film från 1975 är både John Cleese och hans dåvarande fru (Connie Booth) nakna. Connie Booth (som förövrigt är känd som Polly i Pang i bygget) visas tom med behagen fullt synliga framifrån.
Dessutom medföljer filmen "Glöm inte kamelerna" med bl.a. Marty Feldman, vilken förvisso finns utgiven på DVD hos Studio S med bättre bild- och ljudkvalitet, men den är tydligen slutsåld. Svensk text naturligtvis.
Dessutom ett kort extramaterial från TV3 och programmet "Sen kväll med Robert Aschberg" där Aschberg målar en blomma på Ylva Maria Thomsons (känd från TV1000) bara stjärt.
Denna kassett säljer jag för 100 kr + porto.

2. Två stycken VHS-kassetter med tv-serien Bottom (engelsk humor med Rik Myall och Adrian Edmundson) från främst SVT men några är från dansk tv. Det finns DVDer med denna tv-serie utgivna, men på de svenskutgivna DVDerna saknas avsnittet "Contest", vilket finns med här (dock med dansk text).
Dessa två kassetter säljer jag för 100 kr + porto.

3. En styck VHS-kassett med TV-filmerna "Crazy Horse jubileumsshow" och "En natt på Crazy Horse" från TV4. Här handlar det alltså om nattklubben Crazy Horse i Paris och deras välkända shower med vackra barbröstade damer.
100 kr + porto för denna kassett.

4. En styck VHS-kassett med filmen "Kompis Kompis" (Buddy, Buddy) https://www.imdb.com/title/tt0082111/?ref_=fn_al_tt_1 (amerikansk humor med Jack Lemmon och Walter Matthau) inspelad från SVT. Rolig film som inte verkar ha kommit ut på DVD trots deras senare succéer som t.ex. "Griniga gamla gubbar".
100 kr + porto för denna kassett.

Rufus

Re: Inspelade VHS-kassetter med tv-program från svensk tv

Post by Rufus » Sun Jan 06, 2019 14:34

5. En VHS kassett med ett avsnitt av Tutti Frutti (OBS! svenska versionen från TV3), Tv-programmet "Playboy-TV" från TV4 med svensk text och en tysk erotisk film från tysk tv (RTL).
SÅLD!

6. En VHS kassett med ett avsnitt av Tutti Frutti (tyska versionen men med svensk text och från TV3), ett avsnitt av Hemma värst, ett avsnitt av Monty Python, ett tv-program om den danska rockgruppen Gasolin från dansk tv samt utdrag med nakna brudar från tyska Big Brother och andra tyska dokusåpor.
SÅLD!
Last edited by Rufus on Sat Jan 12, 2019 22:59, edited 3 times in total.

joakim95

Post by joakim95 » Mon Jan 07, 2019 12:16

Tar gärna band nummer 5

Ska försöka lägga upp "Tuttifrutti" avsnittet på min Youtubekanal :)

Rufus

Post by Rufus » Tue Jan 08, 2019 6:45

joakim95 wrote:
Mon Jan 07, 2019 12:16
Tar gärna band nummer 5

Ska försöka lägga upp "Tuttifrutti" avsnittet på min Youtubekanal :)
Du har fått PM. :)

Rufus

Post by Rufus » Wed Jan 23, 2019 10:29

7. En VHS-kassett med tema Disney med följande:
SVT Kalle Anka och hans vänner önskar God Jul (insp. 1990-talet, vet inte exakt vilket år)
TV3 Alice i Underlandet (svenskt tal)
Tysk tv Bilder aus der neuen Welt (handlar bl.a. om Disney, från 1950-talet)
Ej kvar.

8. En VHS-kassett med smalfilmer överförda från Super 8 och 8 mm, varav de flesta är Disney.
100 kr + porto.

Post Reply