Loppis-Fynd

Diskutera butiker och tipsa om erbjudande.

Moderatorer: Jönas, Rolfen, Hellbender

Re: Loppis-Fynd

Inläggav Octagon » ons sep 27, 2017 17:17

Tja, inget märkvärdigt men vill ändå avlägga rapport för att hålla igång och helt enkelt konstatera vad jag hittat därute. Först THE OVERLANDERS (Nr 325) på Walthers, fint skick men den tycks ha legat ute i vedbod en hel sommar, lite fuktskadad insert. Men ser rätt go ut.

Sen idag, JACK AND THE BEANSTALK (B507) på Frekvensia GeTe i absolut toppenskick.

Exklusivast var dock SVENSKA HÄLSOBÄNKEN - DEMOKASSETT, utgiven av Team Svenska Hälsobänken, 1990. Ingick en rysk kupong med stämpel på. !?
Användarvisningsbild
Octagon

Inläggav Octagon » ons okt 18, 2017 20:50

Tjo! Ganska tomt på loppisarna men får väl iaf rapportera vad som dammsugits fram. 1 kr betalade jag för...

TUNNELN (BERLIN TUNNEL 21), 1981, vit VTC, nr 2002, stor gul box, "Med livet som insats grävde de för frihet". Berlin, en augustimorgon 1961. Kärleksdrama om par på varsinn sida av Berlinmuren. Finfint skick.
Användarvisningsbild
Octagon

Inläggav Iop » tis nov 07, 2017 18:27

Jag vill också vara med och samla! Nån som kan några loppisar i Stockholm? Myrorna? Stadsmissionen? Kan man hitta lite fynd hos dem ibland rentav? Exempel på vad jag letar efter är Jättehajen på Hemvideo och såna saker.
Iop

Inläggav Dellamorte » ons nov 08, 2017 7:54

Sist jag hittade en intressant film på en loppis var för typ 7 år sedan, Galna Krigshjältar på Trix. En kompis hittade dock 5 heta filmer på en loppis på Öland för 2 år sedan - Bloody Mary, Hämnd i Gryningen, Träskmannen, Katastrofplan B samt någon Cinehollywood. 40 kr styck. De senaste två åren har jag aldrig sett annat än köpsläpp av barnfilmer på loppisar. Plöjde en gigantisk loppis i Wien i helgen, de hade exakt noll VHS.

Sist jag såg Jättehajen på en loppis var 1996, den kostade då 99 kr.
Dellamorte

Inläggav Argento Rules » ons nov 08, 2017 12:30

Dellamorte skrev:Plöjde en gigantisk loppis i Wien i helgen, de hade exakt noll VHS.

Ahh, Bok Boxarna och Media Booksen förlorade land.

Såg du några bok boxar eller media books på loppisen eller vanliga DVD eller Blu-rays??

ÄLSKAR Wien, en fantastisk vacker stad och mycket kultur. :D

Och massvis med grymma videobutiker, antar att du va på de 2 bästa, Satyr-Filmwelt och DVD Paradies. :thumbup:

Har inte varit där på några år men vill tillbaka dit snart.
There can only be one - Argento Rules
Användarvisningsbild
Argento Rules

Inläggav Dellamorte » ons nov 08, 2017 13:48

Morsan bor 100m från DVD Paradise :-)
Dellamorte

Inläggav Argento Rules » ons nov 08, 2017 15:52

Dellamorte skrev:Morsan bor 100m från DVD Paradise :-)

Hehe, då är frågan om du sover över hos morsan eller i video butiken. :mrgreen:

Coolt att ha morsan boende i den vackra staden Wien, då antar jag att du varit där en hel del.

Har du något annat bra video butik tips, förutom de 2 jag nämnde - Satyr-Filmwelt och DVD Paradies???
There can only be one - Argento Rules
Användarvisningsbild
Argento Rules

Inläggav magnus » tor nov 16, 2017 17:35

Hittade ÅSA NISSE PÅ JAKTSTIGEN Sonet vhs, mer eller mindre mint condition/fetbox, idag på biblioteket i Högdalen. Skulle kosta en krona, men damen i kassan sa, med ett snett leende, "den där kan du få gratis".
Om nån samlar Sonet och/eller Åsa Nisse kan jag kanske byta bort den.
magnus

Inläggav Octagon » lör nov 18, 2017 15:56

Snyggt magnus! På rätt plats vid rätt tillfälle!
Användarvisningsbild
Octagon

Inläggav Octagon » ons dec 20, 2017 14:45

Ok, inga fynd (som vanligt) men lägger en rapport. Sprang ner i en rejält stökigt loppis-källare igår och såg till min förtjusning att det fanns lite mer än en hylla med VHSer, ställda i dubbla rader. Hastade mig genom allt lite väl fort pga skulle med buss, men ska återvända och finkamma helt.

SCUM , Front 4 Video , jo engelsk import, kul med lite Alan Clarke. Har ju redan DVD-plåtlådan med både TV-versionen och långfilmen. Detta är väl långfilmen, jo det är det. Bra skit.

MANNEN MED DEN GYLLENE PISTOLEN , WEV 99204 , Warner , exrental , svarta Bond-serien, jojomen. Snyggt, men trist med en senareditsatt jätteetikett ovanför frontsidans bild som säger "KÖPFILM EJ FÖR UTHYRNING". Insert sliten på ovansida, nednaggad. Ändå snyggt och mysigt. "Package design 1982, Warner Home Video".

SHE´S HAVING A BABY , 21132, Gul Esselte , 1988 , komedi. Tycks olistad i Esselte-tråden, så gjorde anspråk på att ha "upptäckt" denna där. :-)

JÄGARE UTAN NÅD , 5020 , Westcon Home Video , originaltitel "The last lion". Fint skick. "Mallory är en hänsynslös storviltjägare som inte skyr några medel för att fälla dom djur han vill ha. Egentligen är han i för dålig form för att jaga, hans hjärta krånglar. Men han har tillräckligt med pengar, så han hyr en privatläkare till jakten. Läkaren är en ung vacker tjej som lär sig hata Mallory för det sätt han jagar på. Speciellt när han skjuter en elefantunge bara för att ha som agn när han skall fälla en stor lejonhane. Hennes avsky blir ännu större när hela lejonfamiljen kommer och Mallory skjuter som en galning, och dödar lejonhonan med sina ungar. Men lejonhanen missade han... En spännande och fantastisk film med otroligt vackra naturscener."

Haha, älskar avrundningen där i slutet på beskrivningen.

Kul med loppis iaf, 5 kr styck gav jag.
Användarvisningsbild
Octagon

Inläggav Raimo » mån jan 08, 2018 13:08

Vad roligt med en Sonet på bibblan :) Längesen jag såg vhs på bibblan som är till salu. På Kulturhuset släpar de upp lite vhs från magasinet ibland och har till låns. Vet inte om någon lånar.

Jag tycker i stort sett det är omöjligt att hitta videofilmer på Myrorna, Stadsmissionen och de andra klåparna nuförtiden. Förutom Stadsmissionen som tog 80 spänn styck för Gebe Film för ett tag sedan, de stod även i ett glasskåp. Riktiga profit-snobbar har de där så kallade välgörenhets-kedjorna blivit.

Jag funderar en del på om de bara slänger videofilmer som de får in? Jag ser aldrig röken av videofilmer jag lämnar in. Min lokala second hand-butik (som nyss stängt) brukade skicka banden till Haninge där någon skyddad verkstad/arbetstränings/fas 3-tjosan gjorde mattor av banden. :drunk:
Raimo

Inläggav Rufus » mån jan 08, 2018 15:14

Raimo skrev:Jag funderar en del på om de bara slänger videofilmer som de får in?

Tyvärr är det så ja. Jag kan bekräfta detta. I alla fall är det så i den second handaffär som jag har jobbat i. Å andra sidan så är väl ca 95% procent av alla VHS-filmer ointressanta för samlare och mer eller mindre just skräp? Tyvärr brukar inte second handaffärer ha någon expert som har koll på de där rariteterna som utgör de 5 procenten, så allt VHS slängs istället.
Rufus

Inläggav Raimo » mån jan 08, 2018 17:47

Jaha ja, då är det väl som jag trodde då.
Raimo

Inläggav Rufus » mån jan 08, 2018 22:45

Raimo skrev:Jaha ja, då är det väl som jag trodde då.

Ja, tyvärr. Om folk visste vad mycket som slängs av så kallade välgörenhetsorganisationer (som alltså får sina grejer gratis av folk), så skulle folk sluta lämna in sina grejer dit.
Rufus

Föregående

Återgå till Köp- och sälj-snack