Handla DVD i Köpenhamn

Diskutera butiker och tipsa om erbjudande.

Moderators: Jönas, Rolfen, Hellbender

Post Reply
Rufus

Handla DVD i Köpenhamn

Post by Rufus » Mon May 21, 2018 18:12

Jag kommer att besöka Köpenhamn i sommar och jag har gjort sökningar på internet och hittat butikskedjan Accord http://www.accord.dk/ med tre butiker i Köpenhamn, vilket verkar vara det det som gäller. Men känner någon till någon/några andra affärer som har bra utbud av DVDer som bör besökas?

Argento Rules

Re: Handla DVD i Köpenhamn

Post by Argento Rules » Tue May 22, 2018 12:27

Köpenhamn lider ännu mer av nedläggning än vad vi i Sverige har gjort.

Fona2000 - STÄNGT

Rockugglen - STÄNGT

Videoland - STÄNGT

Alla 3 ställen helt fantastiska på att handla film i, men alla 3 är dunderstängda.

Men som tur är finns det som du säger 3 Accord butiker och där hittar man alltid bra film. :thumbup:
There can only be one - Argento Rules

kevros

Post by kevros » Sat Jun 09, 2018 9:14

http://www.dvdcity.dk/go.aspx

Er en god københavner butik ellers ligger der en masse små butiker rundt om i hele københavn der sælger dvd

Fona2000 og videoland var ikke rigtige gode og ikke noget tab at de lukkede

Argento Rules

Post by Argento Rules » Sat Jun 09, 2018 13:01

Tyvärr är DVDCity också lukket eller stängt. :(

De säljer bara på nätet.

Och för oss som ÄLSKAR genrefilm så va Fona2000 riktigt bra för de hade stora mängder UK Importer. :D

Och Videoland hade grymt bizarra/skruvade skräckfilmer.

Fast BÄST va ju så klart Rockugglen, hade tur och få möta ägaren till Rockugglen när vi va på skräckfilmsfestival i Köpenhamn för någon månad sen.

Han hade med sig mängder av film så passade på och köpa av han då. :thumbup:
There can only be one - Argento Rules

Rufus

Post by Rufus » Fri Jun 15, 2018 8:18

Nu har jag nyligen kommit tillbaka från min Köpenhamns-resa. Mycket trevligt, men väldigt kort och väldigt dyrt. Det mesta kostar mycket där och speciellt för oss svenskar, vars egen valuta har sjunkit rejält. Men några DVDer (ca 10 stycken) blev det i alla fall. Och jag besökte samtliga tre Accord-butiker i Köpenhamn. Deras butik på Vesterbro är den som är bäst helt klart. Stort och bra utbud av DVD-filmer. Samtliga tre butiker har även en rea-avdelning (butiken på Skinterstraede består endast av en rea-avdelning) och där är det lite speciell prissättning beroende på vilken vecka det är. Priserna sänks hela tiden fram tills dess att det återigen fylls på med nya filmer och då ökar priset igen. Intressant system som verkar funka bra.

Jag hittade förövrigt en till butik med stort utbud av begagnade DVDer, Mint på Gammel Kongevej http://mintrecords.dk/ .

Bästa fyndet gjorde jag förövigt på en loppis i Nörrebro, vilken jag råkade gå förbi. En DVD med filmen Kapten Gulskägg med Monty Python-gänget + Marty Feldman och med svensk text. För 10 DKK (ca 15 SEK). Jag har funderat på att köpa den svenska utgåvan, men den kostar ca 99 kr + frakt.

Post Reply