Kiss Meets The Phantom Of The Park

Diskutera butiker och tipsa om erbjudande.

Moderators: Jönas, Rolfen, Hellbender

Post Reply
Dimidus

Kiss Meets The Phantom Of The Park

Post by Dimidus » Fri Nov 13, 2015 16:14

Tjenare igen gott folk. Nu är jag här igen med frågor...

Som jag sagt tidigare jobbar jag i en secondhand butik och har nu fått in ett exemplar av Kiss Meets The Phantom Of The Park. Utgiven av Cheezy Flicks. Sökte runt lite på nätet efter både fakta och priser på denna film.

Hittade 2 olika priser och fick en smärre chock. Det ena priset var på en svensk sida där den låg på ca 920:- och sen även en på Amazon där priset låg på $149 vilket är ca 1200:-

Kan dessa priser verkligen stämma? Får det inte riktigt att gå ihop med den info jag hittat om bolaget osv. Någon som har mer vetskap om detta?

Sen kan jag passa på att slänga ut frågan vad en autograf av Christopher Lee kan tänkas ligga på för prisklass.

Jack Mack

Re: Kiss Meets The Phantom Of The Park

Post by Jack Mack » Fri Nov 13, 2015 17:09

Hej

Jag sålde mitt exemplar på Tradera i våras,fick 4300kr..fast då var fodralet i mintskick oxå.

Så Grattis!!!

Jönas
Moderator

Post by Jönas » Fri Nov 13, 2015 18:07

Jack Mack wrote:Hej

Jag sålde mitt exemplar på Tradera i våras,fick 4300kr..fast då var fodralet i mintskick oxå.

Så Grattis!!!

Av Cheezy flicks DVD-utgåva?

Låter smått otroligt men samlare är ju som bekant ett ganska stört släkte.

Har själv ScanBox utgåvan fortfarande på VHS. Sen finns ju filmen på officiell DVD-utgåva på Kissology Vol. 2 men jag antar att det är just att det är en "inoficell" utgåva som gör att Cheezy Flicks utgåva är mer rar. Amazons priser är dock inget att gå efter. De kallas "chansers". De som lägger ut DVDer till försäljning för fantasipriser. Kanske finns det ändå någon tillräckligt korkad som köper den till detta fantasipris. Värt att ta en chans men reflekterar på intet sätt det faktiska värdet eller vad som är det aktuella marknadspriset.

Gastkramad

Post by Gastkramad » Fri Nov 13, 2015 23:21

Den senaste sålda auktionen på Tradera med den Svenska VHSen gick för 19kr..

Jönas
Moderator

Post by Jönas » Sat Nov 14, 2015 0:15

Och jag såg just Vita Lögner på DVD säljas för 1500 kr på FB. :roll:

Gastkramad

Post by Gastkramad » Sat Nov 14, 2015 1:21

Tokig värld vi lever i. :drunk:

Dimidus

Post by Dimidus » Wed Nov 18, 2015 13:35

4300:-!? Kan det verkligen stämma att det var Cheezy Flicks utgåva? Nog för att jag vet att samlare kan vara smått galna då jag själv är en av dom men jisses... detta tar nog priset :P på mer än ett sätt :P

Hur som helst, ja nu har jag ju något att diskutera med mina chefer...

Tack för dom svar jag fått!

Dock undrar jag fortfarande vad en autograf av Christopher Lee kan tänkas ligga på i prisvärde.

Post Reply